امکان صرفه‌جویی در مصرف بنزین به اندازه ساخت دو پالایشگاه تهران

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تبدیل یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز به معنای صرفه جویی روزانه ۱۲ میلیون لیتری بنزین بوده و مثل این است که دو پالایشگاه اندازه پالایشگاه تهران ساخته شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، حمید قاسمی ده‌چشمه، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد، تبدیل بیش از یک میلیون و 400 هزار خودرو از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز به صورت رایگان هدفگذاری شده که با اجرای این طرح، 12 میلیون لیتر در روز صرفه جویی در مصرف بنزین حاصل می شود.

وی افزود: مثل این است که دو پالایشگاه اندازه پالایشگاه تهران ساخته شود و این میزان صرفه جویی در مصرف بنزین با جایگزینی با سوخت CNG سرمایه‌گذاری بزرگی است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه "امیدواریم مردم زودتر مراجعه کنند تا کارهای تبدیل انجام شود"، گفت: اکنون خودروهای تاکسی و وانت‌بارها در فاز نخست برای تبدیل رایگان می توانند ثبت نام کنند و تبدیل مسافربرهای شخصی در فاز بعدی است که احتمالا به سال آینده موکول می شود.

 



شورای اقتصاد در جلسه فوق‌العاده روز دوشنبه ١١ آذرماه 1398 بنا بر پیشنهاد مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه با هدف حمایت و کاهش هزینه‌های حمل و نقل عمومی و بهبود هوای شهرها، به استناد ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید، مصوبه ای با عنوان «حمایت از تولید و تبدیل کارخانه ای و کارگاهی یک میلیون و 460 هزار دستگاه خودروی تاکسی، ون (تاکسی)، وانت و مسافربر شخصی بنزینی به CNGسوز» را تصویب کرد که در آن شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای تبدیل خودروهای عمومی و مسافربر شخصی بنزین‌سوز به دوگانه‌سوز (کارخانه‌ای و کارگاهی)، اصل و فرع تسهیلات مالی را که به مالکان خودروها یا کارخانه‌ها تا سقف 6500 میلیارد تومان تضمین و بازپرداخت پرداخت می‌کند. بر اساس این مصوبه، قرار است بیش از یک میلیون و 400 هزار خودرو به صورت رایگان دوگانه‌سوز شوند.

کد خبر 123582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha