کد خبر 123591
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
فولکس واگن مالک آئودی شد

با پرداخت 267 میلیون دلار، اکنون گروه خودروسازی فولکس واگن، مالک کامل برند آئودی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن که برندهای محبوب و تحسین برانگیزی را زیر یک چتر گردآوری کرده،‌ 267 میلیون دلار آخرین بقایای سهام آئودی را هم 48 درصد گران تر از قیمت بازار خریداری کرده و به این ترتیب آئودی به طور کامل تبدیل به دارایی این گروه خودروسازی شد. انتقال رسمی آن در نشست عمومی سالانه ی بعدی آئودی انجام خواهد شد.


در حال حاضر برندهای زیر چتر گروه خودروسازی آلمانی فولكس واگن عبارتند از: آئودی، سئات، اشكودا، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، دوكاتی، اسكانیا و مان.

 

فولکس واگن

از سال 1964، فولکس واگن فقط بخشی از آئودی را در اختیار داشت،‌ این سهام را هم از مرسدس بنز خریده بود. به همین دلیل فقط 50 درصد آئودی به فولکس تعلق داشت. همان 50 درصد هم سهم اکثریت به حساب می آمد و در عمل اکثر تصمیم های مهم آئودی در گروه خودروسازی فولکس گرفته می شد؛ به تدریج با کسب موفقیت های چشمگیر فولکس مالکیت 99.64 درصد از آئودی را به دست آورد. حالا با پرداخت 267 میلیون دلار، فولکس صاحب همان 0.36 درصد باقیمانده از سهام آئودی شده است. برای به دست آوردن کنترل کامل آئودی،‌ گروه خودروسازی فولکس واگن مجبور به هزینه گزاف تری شده است. برای واضح شدن ماجرا اول به این خبری که اتومتیونیوز منتشر کرده توجه کنید: «گروه خودروسازی فولکس واگن ای جی اعلام کرد این گروه تصمیم به تسویه حساب نقدی با سهامداران در اقلیت این شرکت گرفته است و در ازای انتقال سهامشان به فولکس به ازای هر سهم 1551.53 یورو دریافت کنند».

به بیان دیگر فولکس واگن هر سهم را 48 درصد گران تر از قیمت بازار خریده است. چون در حال حاضر هر سهم آئودی در بازار بورس 1050 یورو است. حال این رقم را شما در 152.749 سهم آئودی کنید. بله فولکس واگن برای تصاحب 100 درصد آئودی، 267 میلیون دلار پرداخت کرده است. نشست سالانه ی آئودی هم در ماه اوت (تیر ماه) برگزار می شود و در آ« به طور رسمی این روند طی خواهد شد.

منبع: سایپا

کد خبر 123591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha