کد خبر 123628
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
ارائه سامانه‌های هوشمند بومی در حوزه حمل‌ونقل

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان سامانه‌های مبتنی بر نقشه و مکان را برای کنترل و ساماندهی ناوگان عمومی ارائه کردند.

به گزارش پرشین خودرو، محمد مهینی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به پیاده سازی سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، گفت: این سامانه دارای کاربردهای متنوعی در شرکت‌های اتوبوسرانی تا سازمان امداد و نجات و شرکت‌های ساختمانی است.

وی ادامه داد: این محصول یک سامانه جامع تحت وب برای کنترل، مدیریت و نظارت آنلاین بر انواع وسایل نقلیه است و بهینه‌سازی مصرف انرژی و مسافت طی شده را بر اساس داده‌های مسیریابی، محاسبه می‌کند. امکان تعیین نقشه پایه، امکان تعریف لایه‌های اطلاعات، قابلیت بارگذاری داده‌ها در فرمت‌های مختلف، سرعت و دقت بالا برخی از ویژگی‌های این محصول است.

مهینی، سامانه هوشمند شبیه‌ساز را از دیگر محصولات تولیدی این شرکت عنوان کرد و ادامه داد: شبیه‌سازی یکی از روش‌های تصمیم‌گیری محسوب می‌شود و در حوزه‌های حاکمیتی خسارت را به حداقل می‌رساند. این محصول دانش‌بنیان، شبیه‌سازی‌های لازم را پیش از بحران انجام می‌دهد تا تمهیدات برای جلوگیری از وقوع بحران اندیشیده شود.

 

سامانه هوشمند حمل و نقل

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان فروش محصولات دانش‌بنیان داشتیم و در حال حاضر توسعه بازار داخلی و رفع نیاز کشور مورد توجه شرکت است و توسعه دانش با تمرکز بر توانمندی نیروی انسانی خلاق و نوآور حاصل می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، به گفته این محقق ارائه سرویس مدیریت ناوگان به خودروهای تشریفاتی فرودگاه امام خمینی (ره) و آمبولانس‌های مرکز امداد ایثار، نرم‌افزار مدیریت ناوگان عمومی برای سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج، نرم افزار مدیریت ناوگان اتوبوسرانی برای سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک، نرم افزار مدیریت ناوگان اتوبوسرانی برای سازمان اتوبوسرانی شهر همدان، اسلامشهر و پاکدشت برخی از پروژه‌های اجرا شده از سوی این شرکت دانش‌بنیان است.

منبع: ایسنا

کد خبر 123628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha