کد خبر 123722
۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
لیست سیاه تسلا برای مرجوع کنندگان خودرو

اگر خودروی مدل Y‌ تسلا را به خاطر وجود اشکال به این خودروساز پس بدهید، می تواند از فروش مجدد خودرو به شما یا تعویض تا یک سال خودداری کند.

به گزارش پرشین خودرو، تسلا این حق را برای خود قائل شده است که اگر کسی خودروی مدل Y‌ پس آورد تا یک سال از انجام معامله با آن مشتری خودداری کند مخصوصاً اگر به تسلا ثابت شود که مشتری با نیت نادرستی چنین کاری کرده است.

در حالی که اکثر دارندگان خودرو کراس اور برقی تسلا مدل Y‌ بی نهایت راضی هستند و از داشتن آن به خود می بالند، تعدادی هم هستند که ایرادهای واقعاً جدی در خودروهای دریافتی داشته اند و آن را گزارش کرده اند. از جمله مشکلات در رنگ خودرو، تزئینات داخل اتاق خودرو و به طور کلی،‌ ایرادهای کیفی.


برخی از این ایرادها به قدری شدید بوده اند که مشتری آن خودرو را به تسلا مرجوع کرده و پول خود را طلب کرده است.

 

تسلا

در صفحه رسمی تسلا در بخش پشتیبانی به صراحت آمده است: «همین که شما خودرو خود را به کمپانی پس بدهید،‌ فرایند مرجوعی نهایی خواهد بود و قابلیت کنسل کردن نخواهد داشت. در این زمان ما قادر نیستم خودروی جایگزین به مشتری تحویل بدهیم. اگر در چنین وضعیتی مشتری قصد داشته باشد که یک خودروی جدید سفارش بدهد،‌ امکان تأمین همان تریم یا مشخصات تا 12 ماه ممکن نیست. اما اگر مشتری تریم متفاوت یا مدل متفاوتی را بخواهد در صورت موجود بودن می تواند سفارش گذاری کند. لازم به ذکر است که اگر مشتری از این سیاست شرکت عدول کند یا قصد سوء‌ استفاده از آن را داشته باشد و برای کمپانی مشخص شود که نیت مشتری خوب نبوده، آن مشتری تا 12 ماه از حق خرید تمامی مدل های تسلا محروم خواهد شد.»

با نگاهی به متن منتشر شده در صفحه پشتیبانی تسلا می توان به این نتیجه رسید که کمپانی جا برای تفسیر را برای خودش بازگذاشته است. دقیقا روش نیست که منظور کمپانی از «نیت بد» مشتری چیست.

ظاهرا این موضوع فقط شامل حال آمریکای شمالی نمی شود چون مجله آلمانی Auto Motor und Sport این موضوع را گزارش کرده است و در اروپا و سایر بازارهای خودرو در دنیا صادق است.

منبع: سایپا

کد خبر 123722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha