رونمایی از شاسی بلند هاوال DaGou برای بازار چین

هاوال از جدیدترین خودرو شاسی‌بلند خود با نام DaGou یا Haval Big Dog برای بازار چین رونمایی کرد که تا حدودی شبیه مدل آینده فورد برانکو اسپرت است.

به گزارش پرشین خودرو، هاوال به‌طور رسمی جدیدترین شاسی‌بلند خود را برای بازار چین معرفی کرد که نام جالبی برای مطابقت با ظاهر خشن آن دارد. این خودرو با نام Haval DaGou در چین به فروش می‌رسد که به «Haval Big Dog» یا «سگ بزرگ هاوال» ترجمه می‌شود. گفته می‌شود که این نام پس از نظرسنجی عمومی برای نام‌گذاری خودرو انتخاب شده است و باتوجه‌به تفاوت این خودرو شاسی ‌بلند با سایر مدل‌های هاوال، چنین نامی برای آن مناسب به‌نظر می‌رسد.


شاسی بلند هاوال بیگ داگ از شکل مربعی و جعبه‌ای بهره می‌برد که چندان بی‌شباهت با مدل آینده فورد برانکو اسپرت نیست. از جمله نکات برجسته این خودرو می‌توان به چراغ‌های جلو گرد، سپر جلوی بزرگ با سینی زیر و قلاب‌های یدک‌کشی، تغاری‌های گلگیر سیاه، باربند‌های سقفی، رینگ‌های سیاه و نقره‌ای و لاستیک‌های همه‌جارو اشاره کرد. در قسمت عقب از چراغ‌های L شکل و همچنین نشان برجسته هاوال استفاده شده است.


هاوال بیگ داگ دارای ۴،۶۲۰ میلی‌متر طول، ۱،۸۹۰ میلی‌متر عرض، ۱،۷۸۰ میلی‌متر ارتفاع و دارای فاصله محوری ۲،۷۳۸ میلی‌متر است. نکته مهم اینکه فاصله کف خودرو تا زمین به ۲۰۰ میلی‌متر می‌رسد که بسیار درخورتوجه است.

 

شاسی بلند هاوال DaGou

در داخل کابین، همه چیز به اندازه بیرون خودرو چشم‌نواز است. کابین هاوال بیگ داگ دارای دستگیره‌های بزرگ روی درها و دیگری روی داشبورد برای سرنشینان صندلی جلو است. شاسی‌بلند جدید هاوال از فرمان کوچک و پنل داشبورد کاملا دیجیتال بهره می‌برد. همچنین صفحه‌نمایش بزرگ سیستم سرگرمی در مرکز داشبورد، پد شارژ بی‌سیم گوشی تلفن همراه، دریچه‌های هوای افقی و اهرم تعویض دنده مدور به چشم می‌خورد.

هاوال برای DaGou دو پیشرانه ارائه می‌دهد. اولین آن پیشرانه ۱/۵ لیتری با ۱۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور است؛ درحالی‌که پیشرانه ۲ لیتری دومی می‌تواند ۲۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن‌متر گشتاور ارائه دهد.

منبع: زومیت
 

کد خبر 123743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha