قیمت حاشیه بازار به دلیل واقعی نبودن قیمت خودرو است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: یکی از دلایل اصلی قیمت حاشیه بازار خودرو، واقعی نبودن قیمت محصولات است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سید جواد سلیمانی، با بیان این مطلب گفت: قیمت خودروها متناسب با قیمت نهاده های تولید و قیمت ارز افزایش پیدا نکرده، و نگاه مردم به عنوان کالای سرمایه ای به آن، از دلایل اصلی افزایش قیمت خودرو است.

وی در ادامه از تعریف 118 پروژه ساخت داخل در سال گذشته برای شرکت سایپا خبر داد و افزود: از این تعداد 31 پروژه به اتمام رسیده است و این پروژه ها در قالب 4 میز تخصصی با محور سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با همکاری وزارت دفاع و نیز همکاری با شرکت های دانش بنیان در حال اجرا است.

 

پلت فرم خودرو



مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین با توجه به خروج خانواده پراید از سبد محصولات این شرکت، تصریح کرد: محصولات خانواده ایکس200، کیو200 و اس200 جایگزین تولیدات خانواده پراید شده و به بازار عرضه خواهند شد.

سلیمانی از برنامه تولید انبوه شاهین در اواخر تابستان امسال خبر داد و متذکر شد: ظرفیت تولید محصولات پلت فرم اس.پی100، سالانه 170 هزار دستگاه خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه سهم سایپا و شرکت های تابعه از اختصاص یک میلیارد دلار صندوق توسعه ملی به چه میزانی است؟ گفت: سهم شرکت سایپا 500 میلیون دلار است که تاکنون هیچ پرداختی از این بابت به این شرکت صورت نگرفته است.

به گفته سلیمانی، نرخ ارز وارداتی با توجه به عدم تخصیص ارز نیمایی به زنجیره تامین شرکت های خودروسازی عمدتا برابر نرخ ارز آزاد است.

 

موتور خودرو


مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان از طراحی موتور بهبود یافته 1500 سی.سی در این شرکت خبر داد و خاطرنشان کرد: این موتور جدید به منظور رعایت استاندارد مصرف سوخت از ابتدای دی ماه امسال به تولید و بهره برداری خواهد رسید که شش درصد بهبود عملکرد و هشت درصد کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 123784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha