پرداخت تسهیلات حمایتی به شرکت های حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های حمل و نقل آسیب دیده از ویروس کرونا در ماه جاری آمادگی دارند.

به گزارش پرشین خودرو، محمد اسلامی، با اعلام این خبر گفت: این شرکت‌ها شامل شرکت‌های حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای هستند و موسسات خصوصی زیرمجموعه آن‌ها پس از معرفی اکثراَ پیامک هایشان را از وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی دریافت کردند و با دستور رئیس جمهور باید مبالغ تسهیلاتشان را در تیرماه از بانک‌های عامل دریافت کنند.

وی درباره میزان سقف تسهیلات برای هر یک از شرکت‌ها افزود: هر فرد و شرکت بسته به حجم فعالیت، نیروی انسانی و سرمایه و نقشی که در حمل و نقل دارد تسهیلات دریافت می‌کنند.

اسلامی با اشاره به اینکه علاوه بر شرکت‌های حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای، فرودگاه‌ها و شرکت‌های حمل و نقل فرودگاهی هم از ویروس کرونا آسیب جدی دیدند، گفت: شرکت‌های حمل و نقل هوایی و ریلی بیشترین سهم را از دریافت تسهیلات دارند و پس از آن شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای و موسسات و شرکت‌های حمل و نقل مسافری فعال تسهیلات خود را دریافت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این تسهیلات از محل منابع ۷۵ میلیارد تومانی که دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا برای حمایت از خانواده‌ها و مشاغل آسیب پذیر تصویب کرد پرداخت می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد این تسهیلات کمک کند که شرکت‌های حمل و نقل بتوانند سرپا بمانند و به فعالیت شان ادامه دهند و متعهد باشند که کسی را از کار برکنار نکنند.

اسلامی تصریح کرد: اگر مشاهده شود که شرکتی نیرو‌های کاری خود را تعدیل یا برکنار کرده است تسهیلاتی که به آن‌ها داده شده و امتیازاتشان لغو می‌شود و تصمیمات دیگری برای آن‌ها اتخاذ خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پس از حمایت از خانواده‌ها اکنون نوبت پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب پذیر از کرونا رسیده است، گفت: اکنون رانندگان اتوبوس‌های بین شهری، می‌توانند ۶ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت از بانک‌های عامل دریافت کنند.

وی افزود: همزمان شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای می‌توانند ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند تا با پرداخت بیمه کارکنان خود، مشاغل شان را حفظ کنند و کسی بیکار نشود.

کد خبر 123805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha