۱۵۰ قطعه ساز در تولید کی 132 مشارکت خواهند داشت

در نشست همگرایی با سازندگان محصول پروژه K132 که امروز برگزار شد، جمعی از مدیران صنعت خودرو، مدیران ارشد ایران خودرو، قطعه سازان داخلی و اصحاب رسانه حضور داشتند.

به گزارش پرشین خودرو، مدیرعامل ساپکو در نشست همگرایی با سازندگان محصول پروژه K132 با بیان این که این خودرو شباهتی با خودروی ۳۰۱ ندارد، اظهار داشت: تمام قالب های فلزی این خودرو در داخل کشور ساخته شده و در مقایسه با پروژه های پیشین از وسعت، ابعاد و عمق ساخت داخل بیشتری برخوردار است.

عادل پیرمحمدی با اعلام این که بیش از ۱۵۰ قطعه ساز در این پروژه با گروه صنعتی ایران خودرو مشارکت دارند، اضافه کرد: محصول پروژه K132 پلتفرمی کاملا ایرانی است که بیشتر قطعات آن تغییر یافته و در بخش هایی چون برق و الکترونیک، تریم ها و ... قابل قیاس با خودروی ۳۰۱ نیست.

 



مدیرعامل ساپکو با اشاره به این که طراحی این خودرو در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده است، تصریح کرد: اگرچه ما مخالف مشارکت با خارجی ها در انتقال دانش فنی نیستیم، این خودروی جدید بدون مشارکت حتی یک درصد کمک شرکت های خارجی به نتیجه رسیده است.

خودرو k132 یک سدان شیک و در کلاس جهانی است

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی با بیان اینکه محصول پروژه k132 خودرویی به روز و در کلاس جهانی است، گفت: به نمایندگی از تمام گروه خود اعلام آمادگی می کنم که زنجیره تامین محکم پشت ایران خودرو ایستاده تا زمان بندی های تولید تامین شود.

 



آرش محبی نژاد در ادامه با بیان اینکه نقش مدیریت جدید و فضای ایجاد شده برای حرکات همه ارگان ها به خصوص زنجیره تامین، موجب خودباری، ترسیم نقشه راه با امید و چشم انداز روشن شد، اظهار کرد: از زبان همکارانم می گویم که تبلور خود باوری داخلی را حس کردیم و خودروی k132 که بسیار شیک و در کلاس جهانی است، حاصل این خودباوری، جلوگیری از هدر رفت توان بالقوه داخلی و قطع وابستگی به خارج از کشور است.

آینده برای ما قطعه سازان ایستاده است

دبیر انجمن قطعه سازان ایران نیز در نشست همگرایی تولید محصول پروژه K132 با بیان این که سازندگان این صنعت دو بار سرمایه های خود را با رفتن پژو از دست داده اند، اظهار داشت: در حالی که پژویی ها به ما می گفتند، گذشته ها گذشته، امروز به آنها می گوییم، آینده برای ما ایستاده است.

 



مازیار بیگلو با اشاره به این که در مسیر پیش روی این صنعت مشکلات بسیاری وجود دارد، از عزم قطعه سازن برای غلبه بر این مشکلات و ادامه همکاری آنها با خودروسازان خبر داد.
 

کد خبر 123842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha