کد خبر 123873
۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
چاپ سه بعدی قطعات خودروی هیبریدی!

یک شرکت تجاری در لس‌آنجلس از چاپ سه بعدی بخش اعظم قطعات یک خودروی هیبریدی خبر داده که قدرت موتور آن برابر با ۱۲۳۲ اسب بخار است.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت Czinger که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شده، اعلام کرده که تمامی قطعات کلیدی و مهم خودروی مذکور را با چاپگر سه بعدی تولید کرده است. استفاده از این روش هم هزینه تولید خودروی مذکور را کاهش داده و هم دوام و ماندگاری قطعات آن را بیشتر کرده است.

در عین حال این فرایند در حال حاضر بسیار زمان بر است و با توجه به امکانات محدود شرکت مذکور، چاپ سه بعدی همه قطعات یک خودرو بین شش تا دوازده ماه زمان می‌برد.

طراحی و چاپ سه بعدی برخی قطعات این خودرو که ۲۱ سی نام دارد، با همکاری یک شرکت آلمانی به نام SLM Solutions صورت گرفته است. محاسبات نرم افزاری برای مشخص کردن موادی که باید در تولید هر قطعه به کار روند، توسط این شرکت صورت گرفته است.

 

چاپ سه بعدی خودروی هیبریدی

بخش اعظم قطعات این خودرو با ورقه‌های آلومینیومی چاپ سه بعدی شده‌اند و در ترکیب برخی از آنها از نوعی فلز به نام اینوکل استفاده شده که در برابر حرارات شدید بسیار مقاوم است. در برخی ستون‌ها و ساختارهای دو طرف شیشه جلو نیز از تیتانیوم استفاده شده است.

موتور خودروی ۲۱ سی یک موتور هیبریدی برقی – بنزینی وی ۸ و ۲.۹ لیتری است. باتری‌های لیتیومی – تیتانیومی این خودرو با فناوری شارژ سریع سازگاری دارند و وزن این خودرو هم به ۱۲۵۰ کیلومتر می‌رسد. گیربکس دستی هفت سرعته خودکار و شتاب صفر تا صد ۱.۹ ثانیه‌ای از جمله دیگر قابلیت‌های این خودرو است. حداکثر سرعت این خودرو هم ۴۳۰ کیلومتر در ساعت است. قیمت این خودرو حدود ۱.۷ میلیون دلار برآورد شده است.

منبع: مهر
 

کد خبر 123873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha