کد خبر 123875
۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کدام خودروهای برقی ارزش خرید دارند؟

صنعت خودروسازی در سال‌های اخیر تولید اتومبیل‌های برقی را جدی گرفته، اما با توجه به نوپا بودن این نوع خودروها هنوز تعداد اتومبیل‌های برقی که ارزش خریداری دارند زیاد نیست.

به گزارش پرشین خودرو، برای خرید خودروهای برقی باید به نکاتی همچون گشتاور، قدرت موتور، مقدار شارژ باتری و از همه مهم‌تر مقدار استهلاک باتری خودرو توجه کرد. به منظور کمک به تصمیم‌گیری در این زمینه فهرستی از خودروهای برقی برتر که ارزش خریداری دارند، در اینجا معرفی شده است.


کونا: اولین خودرو در این فهرست Kona EV شرکت هیوندای است که بر مبنای کراس آور کونا طراحی شده است و با یک بار شارژ ۴۱۵ کیلومتر را طی می‌کند. لذا این خودرو بعد از مدل ۳ تسلا رتبه دوم را از این لحاظ کسب می‌کند. گشتاور ۲۹۱ پوند فوتی، باتری لیتیومی ۶۴ کیلووات ساعتی که با مایعات خنک می‌شود و با برق شهری به سرعت شارژ می‌شود از جمله دیگر مزایای این خودرو است. مدل پایه کونا ۳۶۹۹۰ دلار و مدل Ultimate آن ۴۵۲۰۰ دلار قیمت دارد.


چوی بولت: Chevy Bolt EV یکی دیگر از گزینه‌های مطلوب در بازار خودروهای برقی است. این خودروی کمپانی شورولت با قابلیت انتقال نیرو به چهار چرخ به خصوص برای سفر بسیار مناسب است. این خودروی هاچ بک با یک بار شارژ ۴۱۵ کیلومتر را طی می‌کند. موتور ۲۰۰ اسب بخاری با گشتاور ۲۶۶ فوت پوند و شتاب صفر تا صد هفت ثانیه‌ای از جمله دیگر مزایای این خودرو است. باتری لیتیومی این خودرو ۲۸۸ سلولی است و شارژ آن برای پیمودن ۱۶۰ کیلومتر در عرض سی دقیقه صورت می‌گیرد. قیمت این خودرو ۳۷۴۹۵ دلار است.

 

چوی بولت
 

لیف اس پلاس: برای خرید خودروی برقی لوکس و مملو از فناوری‌های مدرن، Leaf S Plus شرکت نیسان گزینه‌ای مناسب است. این خودرو از کار پلی اپل و اندروید آتو پشتیبانی می‌کند و از نمایشگر هوشمند محیطی و سیستم هشدار هوشمند به راننده برخوردار است. سیستم هشدار تصادف و تعویض خط هوشمند و نیز ابزاری برای شناسایی نقاط کور مسیر از جمله دیگر امکانات این خودرو است. لیف اس پلاس دارای باتری ۶۲ کیلووات ساعتی است که با یک بار شارژ ۳۶۵ کیلومتر طی می‌کند. موتور ۲۱۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۰پوند فوتی از جمله دیگر قابلیت‌های این خودروی ۳۸۲۰۰ دلاری است که تا به امروز ۳۰۰ هزار واحد از آن به فروش رفته است.

۲۰۲۰ نیرو: ۲۰۲۰ Niro EX EV که توسط شرکت کیا تولید شده گزینه مناسب دیگری است که مدل برقی شده نیروی هیبریدی محسوب می‌شود. این خودروی کراس اور با یک بار شارژ ۳۸۵ کیلومتر را طی می‌کند و دارای موتور ۲۰۱ اسب بخاری و شتاب صفر تا صد ۶.۵ ثانیه‌ای است. باتری ۶۴ کیلو وات ساعتی با قابلیت شارژ ۸۰ درصد ظرفیت در یک ساعت، از جمله قابلیت‌های این خودرو است. قیمت این خودرو ۴۰۲۱۰ دلار است.

 

2020 نیرو

تسلا مدل ۳: خودروی مدل ۳ تسلا آخرین خودرو در این فهرست است که از نظر عملکرد، ویژگی‌های ظاهری و امکانات گزینه‌ای مناسب است. مدل ۳ با یک بار شارژ ۴۰۰ کیلومتر را طی می‌کند و شتاب صفر تا صد آن به ۳.۵ ثانیه می‌رسد. قیمت مدل ساده و استاندارد این خودرو ۳۹۱۹۰ دلار است. تسلا اعلام کرده که در آینده نزدیک مدل‌هایی از این خودرو را با قابلیت شارژ سریع روانه بازار می‌کند.

منبع: مهر
 

کد خبر 123875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha