کد خبر 123891
۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
توسعه حمل و نقل عمومی از وظایف دولت است

طبق قانون توسعه حمل و نقل عمومی، احیای بافت فرسوده و رسیدگی به مشکلات شهر وظیفه دولت است.

به گزارش پرشین خودرو، محمد سالاری گفت: در شورای پنجم بار‌ها رئیس شورا و شهرداران منتخب شورا در خصوص ضرورت ایفای تعهدات دولت نسبت به ماموریت‌های مدیریت شهری مکاتباتی داشته اند.

وی گفت: طبق قانون، توسعه حمل و نقل عمومی بخصوص حمل و نقل ریلی و تامین اتوبوس، احیای بافت فرسوده با توجه به مشکلات تاب آوری شهر تهران، مباحث مربوط به حریم و ضرورت مدیریت یکپارچه آن برای صیانت و حفاظت از ساخت و ساز‌هایی که در آنجا توسط شهر‌های اقماری صورت می‌گیرد و رسیدگی به مسائل و مشکلاتی که در شهر تهران وجود دارد وظیفه دولت است که ما در این موارد بار‌ها با دفتر نهاد ریاست جمهوری مکاتبه داشتیم.

سالاری افزود: این مکاتبات توسط رئیس شورا، شهردار و اعضای شورا بصورت جمعی و یا در چارچوب کمیسیون بوده است. متاسفانه به این مکاتبات و درخواست‌ها توجهی نشده و هیچیک از آن‌ها عملیاتی نشده است.

 

محمد سالاری

وی ادامه داد: این روز‌ها شاهدیم بعد از تخریب طبقه سوم غیر مجاز ملک متعلق به نهاد ریاست جمهوری در جماران یکباره این موضوع اولویت و دغدغه دفتر نهاد ریاست جمهوری می‌شود و مکاتباتی درباره حذف محدودیت ارتفاعی در محله جماران انجام می‌گیرد.

وی گفت: سوالم این است؛ چرا نهاد ریاست جمهوری اعتراض‌های مردمی در خصوص محدودیت‌ها در آن مناطق را هیچ وقت پاسخگو نبوده و آن‌ها را پیگیری نکرده است، ولی حالا موضوع حذف محدودیت‌های ارتفاعی در محله جماران اولویت شده است. بهتر است نهاد ریاست جمهوری اولویت اصلی خود را به مشکلات شهر اختصاص دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 123891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha