استفاده دوچرخه و اسکوتر برقی در نیویورک قانونی شد

شهر نیویورک استفاده از دوچرخه و اسکوتر برقی را قانونی اعلام کرد و برنامه پایلوت اسکوتر الکترونیک یا ایی-اسکوتر به زودی برگزار می شود.

به گزارش پرشین خودرو، شورای شهر نیویورک چند لایحه پیشنهادی در باره استفاده از اسکوتر و دوچرخه برقی را در 5 ناحیه از شهر را مورد بررسی قرار داد و به زودی قوانین آن به اجرا در خواهد آمد. مدت های مدیدی بود که دست اندرکاران صنعت حمل و نقل و به ویژه شاغلان در تحویل غذا و بسته به دنبال قانونی شدن طرح های استفاده از دوچرخه و اسکوتر برقی در مناطق به رفت و آمد شهری بودند.


یکی از طرح هایی که در همین بین مورد بررسی قرار گرفت، به اجرا گذاشتن دوچرخه و اسکوتر برقی اشتراکی است. یعنی مردم در سطح شهر بتوانند از نقاط تعیین شده، اسکوتر یا دوچرخه برقی کرایه کرده و در ناحیه دیگر و در مقصد خود تحویل دهند.

فعلا شورای شهر تصمیم دارد که این طرح در منهتن [ناحیه پولدار نشین نیویورک] به اجرا در نیاید.

ایی-اسکوتر مدت ها است که لب به شکوه و شکایت گشوده که در شهرها بزرگ با بیش از 8 میلیون جمعیت اجازه فعالیت ندارد در حالی که در شهرهای نسبتاً کوچکتر عملیات بسیار مفیدی را شروع کرده و به اجرا گذاشته است.

حالا قرار است طرح آزمایشی (برنامه پایلوت) آن از ماه مه 2021 به مدت دو سال اجرا شده و مزایا و معایب آن به دقت اندازه گیری شود. ضمن آن که نباید با طرح اشتراک دوچرخه عادی تداخل پیدا کند و مناطق تحت پوشش آنها باید به درستی شناسایی و از هم سوا باشند.

 

استفاده دوچرخه و اسکوتر برقی

شرکت های تولید کننده اسکوتر برقی مثل لایم؛ برد، لیفت و کمپانی خودروسازی فورد که صاحب اسپین Spin‌ است برای دریافت مجوز درخواست داده اند.

شهردار نیویورک، اندرو کواُمو Andrew Cuomo‌ در ماه ژانویه تأیید کرد که قانونی شدن استفاده از دوچرخه و اسکوتر برقی در این شهر در حال بررسی و مطالعه است اما از همان ابتدا خط قرمز را که ناحیه منهتن نیویورک است مشخص نمود و آن را برای استفاده از هر گونه برنامه اشتراک یا اجاره دوچرخه یا اسکوتر چه عادی و چه برقی استثنا کرد.

البته استفاده از این وسایل نقلیه بسیار سبک و کوچک هم باید از قوانین پیروی کنند برای مثال حداقل سرعت دوچرخه ها 25 مایل در ساعت (40 کیلومتر در ساعت) و سرعت اسکوتر ها 20 مایل در ساعت (30 کیلومتر در ساعت) تعیین شده است.

بحث و جدل در باره دوچرخه های برقی در چند سال اخیر خیلی بالا گرفته مخصوصاً که پلیس این نوع وسایل نقلیه را متوقف و جریمه می کند، در حالی که اکثر کسانی که از آن استفاده می کنند، بیشتر در تحویل غذا و بسته مشغول هستند و هیچ وسیله ای از آنها سریعتر، کم مصرف تر و ارزان تر نیست و در تمامی شرایط آب و هوایی نیویورک مفید و مؤثر واقع می شوند.

کوری جانسن سخنگوی شورای شهر نیویورک که از طرفداران قانون مند شدن استفاده از دوچرخه و اسکوتر برقی در نیویورک است در یک پیام توییتری نوشته است با قانونی شدن این طرح، کسانی به حق خود رسیدند که در این دوران ویروس کرونا خدمات شایسته ای به مردم ارائه کردند و شهر را زنده نگه داشتند.

منبع: سایپا

کد خبر 123894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha