صنعتگران آبرو و اعتبار تولید کشور بوده‌اند

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پیامی دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن را به همه فعالان عرصه تولید صنعتی کشور، معدن‌کاران به‌ویژه همکاران کوشا و تلاش‌گر در بخش‌های مختلف تولید خودرو، تبریک گفت و به ضرورت پیروی از راهبردهای نوین در جهت تحقق جهش تولید تاکید کرد.

به گزارش پرشین خودرو، متن کامل این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم. روز دهم تیر ماه که در تقویم ایام مزین به روز ملی صنعت و معدن است، اغتنام فرصت تقدیر و قدردانی از همه تلاش‌گرانی است که صادقانه اهتمام خود را مصروف تولید در بخش‌های مختلف کشور به‌ویژه صنعت و معدن کرده‌اند. این روز را به همگی آنها تبریک عرض کرده از خداوند منان سلامتی و بهروزی برایشان آرزومندم.

تبریک و تهنیت ویژه این روز را به همه همکارانی تقدیم می‌کنم که در عرصه صنعت خودرو با همتی بلند فعالیت می‌کنند تا چرخ‌های تولید خودرو به رغم مصائب و مشکلات پرشمار اقتصادی حاکم بر کشور همچنان بچرخد و بیم بازماندن این چرخ از حرکت، به امیدی جان بخش بدل شود.

 



تحریم‌های بین‌المللی که یکی از کانون‌های هدف آن، صنعت خودروی کشور بود و همچنین بدعهدی شرکای خارجی صنعت خودروی ایران در مقطعی کوتاه موجب وقفه‌ و کاهش سرعت تولید بود، اما رادمردان و جهادگران عرصه صنعت کشور، با خلاقیت و همکاری توانستند، با عبور از این گلوگاه ضمن فراهم آوردن فرصت‌های جدید، آبرو و اعتبار برای تولید صنعتی کشور کسب کنند و در تعامل با مراکز دانشی و فناوری و همچنین بهره‌مندی از توان تخصص داخلی با ارایه دستاوردهای ارزشمند در این عرصه، چشم‌انداز امیدبخش و روشن برای صنعت کشور ترسیم کنند.

بی‌شک با عبور از این تلاطم‌ها حالا می‌توان با اعتماد به نفس بیش تر و روحیه‌ای ارتقا یافته به دنبال فتح قله‌های دیگر بود. توفق در امر داخلی‌سازی تولید پله و پایه‌ای برای تولید صادرات محور است. حالا که صنعت کشور توانسته‌ است دستاوردهای ارزشمندی در داخلی سازی تولید داشته باشد، شایسته است با تغییر رویکرد و با هدف تولید صادرات محور، نسبت به توسعه در ساز و کارهای تولید و نوسازی زیرساخت‌های لازم با هدف ارتقای کیفی محصولات ارایه شده در بخش‌‌های مختلف تلاش کند.

بی‌تردید چنین اقدام مهمی نیازمند حمایت جدی دولت به‌ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای رفع موانع تولید، احیا و نوسازی واحد‌های صنعتی با جلب مشارکت و تعامل بخش خصوصی، نخبگان و دانشگاهیان است، چراکه تحقق «جهش تولید» در سایه این همکاری و حمایت امکان‌پذیر خواهد بود. ضمن این‌که تلاش‌گران عرصه صنعت نیز ضروری است در توسعه تولید و توجه به ساخت داخل و تقویت آن، همچنین تولید قطعات وارداتی با تکیه بر توانمندی نیرو‌های مستعد و پرتلاش داخلی، از هیچ کوششی دریغ نورزند؛ به عبارت دیگر، ضروری است همه‌ بخش‌ها تلاش خود را برای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد انگیزه و امید در جامعه به کار گیرند، تا دشمنی‌ در حق این ملت و مرز و بوم ناکام بماند.

در پایان ضمن قدردانی مجدد از همه تلاش‌های انجام شده، فرارسیدن دهم تیرماه که مصادف با روز ملی صنعت و معدن است را به همه آن ها که که در ارتقای افتخار صنعت کشور سهمی دارند، تبریک می‌گویم.

کد خبر 123943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha