کد خبر 123952
۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
رشد تولید وانت و تراکتور نسبت به سال 97

طبق آمار اعلام شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در تولید انواع خودروها در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷، تنها آمار وانت‌ها بوده‌اند که‌ آمار تولیدی مثبت داشته‌اند.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس گزارش عملکرد تولیدی انواع خودروها در سال ۱۳۹۸، تنها وانت و تراکتور نسبت به سال ۱۳۹۷، رشد تولید داشته‌اند. تولید سایر خودروها در این مدت نسبت به سال پیش از آن افت داشته است.

براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در طول سال ۱۳۹۸، ۷۵۸ هزار دستگاه خودرو سواری تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ (۸۸۶ هزار دستگاه) افت ۱۴.۴ درصدی را نشان می‌دهد. البته این کاهش نسبت به سایر خودروها کهخودروهای سنگین هستند، کمتریت افت تولید را داشته است.

بیشترین افت تولید مربوط به کامیون، کامیونت و کشنده است که ۵۴.۴ نسبت به سال ۹۷، کاهش تولید داشته است. در سال ۱۳۹۸، شرکت‌های خودروساز ۴۵۲۸ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید کرده‌اند، در حالی که در طول سال ۱۳۹۸ میزان تولید آن‌ها ۹۹۴۷ دستگاه بوده است.

پس از آن به ترتیب اتوبوس، مینی‌بوس و ون ۴۵.۷ درصد و کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی) ۳۹.۷ درصد افت تولید در مقایسه با سال ۱۳۹۷ داشته‌اند. در سال گذشته ۱۹۷۲ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده و ۴۲۹ دستگاه کمباین تولید شده است که میزان تولید آن‌ها در طول سال ۱۳۹۷، به ترتیب ۳۶۳۲ دستگاه و ۷۱۲ دستگاه بوده است.

 



در مقابل، آمار تولیدات وانت‌ و تراکتور درطول سال ۱۳۹۸، نقطه مثبت این گزارش بوده است. در مدت یاد شده (سال ۱۳۹۸) بیش از ۶۶ هزار دستگاه وانت تولید شده است که نسبت به ۵۱ هزار دستگاه تولید شده در سال ۱۳۹۷، رشد ۲۹.۵ درصدی داشته است. پس از آن تراکتور نیز با رشد ۱۳.۳ درصد از ۱۶ هزار و ۵۰۳ دستگاه تولید شده در سال ۱۳۹۷ به ۱۸ هزار و ۶۹۸ دستگاه در سال ۱۳۹۸ رسیده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 123952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha