کد خبر 123957
۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
تشریح آخرین وضعیت مرزهای تجاری ایران و عراق

سخنگوی گمرک آخرین وضعیت مرزهای تجاری ایران و عراق گفت:مذاکرات فعلی حول مرزهای تجاری انجام می شود و مرزهای مسافری بدلیل پاندمی کرونا در اولویت قرار ندارد.

به گزارش پرشین خودرو، روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران درباره وضعیت مرزهای ایران با عراق، گفت: در بین تمام مرزهای کشور ایران با کشور عراق تنها بخش جاده‌ای مهران، دریایی خرمشهر و ۷ مرز و بازارچه در همسایگی ما که در اقلیم کردستان قرار دارد و در بخش عربی نیست، باز است که این مرزها عبارت است از مرز باشماق، پرویزخان، تمرچین و بازارچه‌های مرزی کیله سردشت، شیخ صله کرمانشاه، شوشمی کرمانشاه و سیرانبند بانه.


وی ادامه داد: تنها مسافرانی که شرایط خاص دارند مانند کسانی که ویزای خاص دارند، دیپلمات‌ها و خانواده آنها، افرادی که تابعیت یکی از این دو کشور را دارند اما اقامتشان در طرف مقابل است یا بیمارانی که در ایران درمان شده اند و می‌خواهند به عراق برگردند می‌توانند سفر داشته باشند اما در حالت عادی تمام مرزهای مسافری بسته است.

سخنگو گمرک ایران افزود: مرزهای شلمچه، چذابه، سومار و خسروی نیز بسته است اما از مرز خسروی تنها افراد خاص می‌توانند تردد کنند.

 

مرز تجاری ایران و عراق



لطیفی در پاسخ به این سوال که ممنوعیت تردد مسافری تا چه زمانی برقرار خواهد بود، گفت: در حال حاضر مذاکرات، مذاکرات تجاری است چون محدودیت‌ها به تجارت دو کشور آسیب زده است و بحث مسافری خیلی اولویت نبوده است که این طبیعی است چون شرایط خاص ناشی از پاندمی کرونا ادامه دارد و به اتمام نرسیده است. ما هیچ مرز تجاری ای را نبسته ایم اما در بحث مسافری وقتی پذیرشی از طرف مقابل وجود ندارد، طبیعی است که ما هم پذیرشی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: زمان بازگشایی مرز بستگی به وضعیت کرونا دارد، چون کالا را می‌توان ضد عفونی کرد اما در جایی که ازدحام انسانی وجود باشد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکل است. امیدواریم شیوع کرونا فروکش کند و این مشکل از بین برود. سلامتی برای همه ما مهم است در همه دنیا این محدودیت ها برای مسافران بیشتر از کالاست امیدواریم با فروکش کردن این ویروس رفت و آمد ها به وضعیت سابق بازگردد.

منبع: مهر

کد خبر 123957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha