کد خبر 123967
۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
رونمایی از لو منصوری براساس فورد GT

شرکت تیونینگ منصوری برای نخستین بار، یک سوپراسپرت با چهره کاملا متفاوت نسبت به مدل اصلی معرفی کرده است. این محصول براساس فورد GT و به یادبود ۳۰ سالگی برند منصوری تولید خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، مجموعه‌ی تحت مدیریت و مالکیت کوروش منصوری، همواره یکی از بهترین مراکز تیونینگ خودرو طی ۱۰ سال اخیر بوده است. این شرکت، حالا ۳۰ سالگی خود را جشن می‌گیرد و البته، محصولی بسیار خاص به مناسبت سه دهه فعالیت خود، عرضه می‌کند. جدیدترین شاهکار منصوری با نام لو منصوری (Le Mansory) از یک‌سو مسابقات ۲۴ ساعته لومان فرانسه را به ذهن می‌آورد و از سویی دیگر، سبک نام‌گذاری شبیه ابرخودروی فراری لافراری دارد.


بسیاری از خودروهایی که منصوری برای بهینه‌سازی و شخصی‌سازی استفاده می‌کند؛ در حالت استاندارد هم بسیار محبوب و جالب توجه هستند. این شرایط، برای خودرو فورد GT نیز صادق است؛ اما نمونه‌ی ارتقا یافته از سوپراسپرت مدرن فورد با تجهیزات ساخت منصوری، در نمای رو‌به‌رو کاملا متفاوت به‌نظر می‌رسد.


لو منصوری نسبت به فورد GT استاندارد، ۵ سانتی‌متر پهنای بیشتری دارد و تماما از فیبرکربن برای بدنه استفاده می‌کند. چراغ‌ها بسیار باریک و دارای LED هستند که البته شابهت زیادی به پورشه تایکان دارند. این خودرو، همچین در نمای جانبی، ورودی‌های بزرگ‌تری برای انتقال هوا به سمت پیشرانه فراهم می‌کند.

 

 

در پشت خودرو، مهم‌ترین تغییر ظاهری به بال عظیم فیبرکربن با نام لو منصوری مربوط است. جایگاه ویژه برای اگزوزها نیز متفاوت از حالت استاندارد با ۲ خروجی خواهد بود. هدایت‌کننده‌های هوا در سقف، سپر و بالچه‌های جانبی در نزدیکی چرخ‌ها نیز، کاملا متفاوت از مدل استاندارد فورد GT هستند. لو منصوری از چرخ‌های ۲۱ اینچ آلومینیوم با تایرهای کنتیننتال استفاده می‌کند.

در فضای داخلی، کابین دورنگ سرشار از ادوات فیبرکربن با صندلی‌های اسپرت اختصاصی وجود دارند. برای داشبورد و صندلی‌ها از چرم آلکانتارا استفاده شده است. حتی قاب درها و سقف نیز، تماما دارای چرم و تداعی‌کننده‌ی حس یک خودروی مسابقه‌ای با ترکیب سیاه و سفید و آبی بلوریون (Bleurion) هستند.

 

لو منصوری

مهندسان شرکت منصوری، پیشرانه‌ی توئین توربوشارژ ۳/۵ لیتری فورد GT را ارتقا داده‌اند تا قدرت ۷۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۸۴۰ نیوتن‌متر فراهم شود. جزئیات بیشتر از شرایط فنی و توانایی‌های حرکتی لومنصوری منتشر نشده اما شرکت سازنده اطمینان داده است که این محصول، نهایت سرعت ۳۵۴ کیلومتربرساعت داشته باشد.

قیمت لو منصوری هنوز اعلام نشده است و احتمالا، مطابق سلیقه خریدار و خواسته‌های او، تعیین خواهد شد؛ اما باتوجه‌به تولید محدود این خودرو به تعداد ۳ دستگاه، می‌توان قیمت نهایی را بیش از یک میلیون دلار برآورد کرد.

منبع: زومیت
 

کد خبر 123967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha