ساخت ۵۸۰ کیلومتر شبکه آزادراهی اولویت وزارت راه

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۸۰ کیلومتر شبکه آزادراهی در اولویت وزارت راه قرار دارد.

به گزارش پرشین خودرو، محمد اسلامی امروز دوازدهم تیرماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری و نگاه دولت این است که با درک واقع‌بینانه از شرایط تلاش کنیم با استفاده بهینه از منابع، محرومیت‌زدایی و پیشرفت متوازن رخ دهد، اظهار کرد: پروژه‌هایی عامل توسعه و برخی محرومیت‌زدایی هستند و در شهرهای کمتر برخوردار اولویت بالاتری دارند که این مهم را برای راه‌های روستایی و در قالب طرح ابرار دنبال می‌کنیم.

وی گفت: روستاهای بالای ۵۰ خانوار باید دارای راه آسفالته باشند که این موضوع در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و بناست تا پایان دولت این‌گونه روستاهای بدون آسفالت در کشور نداشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همچنین برنامه داریم روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به صورت متوازن به لحاظ نبود راه آسفالت نداشته باشیم.

وی در مورد تلاقی کریدورهای شمال، جنوب، شرق و غرب با بیان اینکه راههای شریانی آن فقط نیاز استان نیست، بلکه اولویت مهم وزارت تکمیل شبکه آزادراهی بوده که ماه گذشته عملیات قم به سمت اراک آغاز شده و قطعه اراک به خرم‌آباد را در سالجاری افتتاح می‌کنیم، تصریح کرد: همچنین ۵۸۰ کیلومتر شبکه آزادراه کشور در اولویت وزارت راه قرار داردکه قطعه بروجرد تا خرم‌آباد جز اولویت‌هاست.


اسلامی ادامه داد: تا پایان دولت تدبیر و امید ۵۰ کیلومتر بزرگراه در لرستان افتتاح می‌شودکه بسیاری از طرح‌های افتتاحی در ۲۰ سال گذشته، ۷۰ درصد پیشرفت داشتتند که در یکسال ۳۰ درصد مابقی تکمیل شده است.

 

محمد اسلامی

وزیر راه و شهرسازی گفت: شبکه ریلی کشور در ابتدای انقلاب ۴۷۰۰ کیلومتر بوده و این درحالیست که امروز ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر در کشور راه ریلی داریم و ۱۴ هزار کیلومتر راه‌آهن هم در دست مطالعه و ساخت است.

اسلامی با بیان توسعه ریلی از تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی نظام و مورد تاکید رئیس جمهوری است و بهره‌مند شدن استان‌ها از شبکه ریلی در اولویت قرار دارد که وعده دکتر روحانی برای اتصال پنج استان به شبکه ریلی محقق شده است از امضای تفاهم نامه‌ای برای توسعه خطوط راه آهن با سرمایه گذاران صنعتی و معدنی به ارزش ۸۰ هزار میلیارد تومان خبر داد.

وی با بیان اینکه خط دوم شنگان، تربت حیدریه و بافق را از این طریق با سهم ۳۰ درصدی دولت اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالیست که ظرفیت بهره‌برداری جابجایی بار با خط ریلی کشور ۷.۵ میلیون تن است که با اجرای این طرح به ۲۰ میلیون تن می‌رسد.

اسلامی یادآور شد: سهم عمرانی از سبد بودجه کشور حداقل ۴۵ درصد بود که تغییرات در ساختار بودجه کشور منجر شده به ۱۰ درصد کمتر برسد و با تخصیص حداکثر ۴۰ درصد شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 123988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha