رونمایی از بنتلی بنتایگا ۲۰۲۱ با تغییرات ظاهری جدید

نسخه فیس‌لیفت شاسی‌بلند بنتلی بنتایگا ۲۰۲۱ با تغییرات بصری الهام‌گرفته از کنتیننتال GT و فلایینگ اسپر در خارج و استفاده از برخی فناوری‌های جدید در داخل کابین معرفی شد.

به گزارش پرشین خودرو، بنتلی اولین خودرو شاسی‌بلند خود را با نام بنتایگا در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد که به سرعت تبدیل به پرفروش‌ترین مدل این شرکت شد. بااین‌حال، عرضه بنتایگا باعث نشد تا برند بریتانیایی از ساخت خودروهای لوکس و ممتاز دست بردارد. در عوض، این شرکت اعلام کرد که بنتایگا را بهبود می‌بخشد و اولین مورد از این پیشرفت‌ها، معرفی مدل ۲۰۲۱ است که برای نخستین بار از زمان عرضه با به‌روزرسانی روبه‌رو می‌شود.


درحالی‌که جلو و عقب خودرو کم‌وبیش شبیه هم به‌نظر می‌رسند، شگفتی بزرگی در عقب وجود دارد و آن اینکه بنتلی از چراغ‌های LED بیضی شکلی بهره می‌برد که بسیار شبیه به چراغ‌های مورد استفاده در مدل کنونی کنتیننتال GT است. چنین طرحی به این دلیل است که طراحان بنتلی می‌خواستند بنتایگا مطابق با زبان طراحی جدید این برند در نسل سوم کنتیننتال GT و مدل سالون کاملا جدید فلایینگ اسپر باشد.

شاید متوجه نشوید، اما تمام پنل‌های جلوی بنتلی بنتایگا برای ظاهری تازه‌تر و مدرن دوباره طراحی شده‌اند. جلوپنجره ماتریسی این خودرو هم‌اکنون بزرگ‌تر و عمودی است، درحالی‌که فناوری جدید چراغ‌های جلو ماتریسی هوشمند LED بنتلی از ظروف کریستالی برش خورده الهام می‌گیرد. سپر جلو نیز تهاجمی‌تر شده است، درحالی‌که برف پاک‌کن‌های گرم‌شونده شیشه جلو برای اولین‌بار با ۲۲ آب‌پاش شیشه‌شور در هر بازو عرضه می‌شوند.
 

 

از نمای جانبی به بنتایگا نگاه کنیم، رینگ‌های جدید با طراحی منحصربفرد قابل‌توجه‌ترین به‌روزرسانی آن هستند. بزرگ‌ترین تغییر در عقب اتفاق می‌افتد؛ جایی که شاسی‌بلند لوکس فیس‌لیفت‌شده با طراحی جدیدی شامل در عقب تمام عرضی و چراغ‌های جدید محصورشده روبه‌رو می‌شود.

پلاک خودرو برای ظاهر جذاب‌تر و بهتر به پایین و روی سپر منتقل شده است، درحالی‌که لوله‌های دوگانه بیضوی شکل خروجی اگزوز از چراغ‌‌های عقب تقلید می‌کنند. نکته‌ی جالب دیگر اینکه فاصله چرخ‌های عقب ۲۰ میلی‌متر افزایش یافته است که امکان تغییر مکان چرخ‌ها را در تغاری گل‌گیر برای بهبود قرارپذیری و دینامیک خودرو فراهم می‌کند.

 



در داخل نیز تغییرات چشم‌گیری وجود دارد؛ از جمله نکات برجسته می‌توان به کنسول مرکزی جدید اشاره کرد که دارای صفحه نمایشی ۱۰/۹ اینچی با گرافیک لبه به لبه، فرمان جدید برگرفته از کنتیننتال GT و فلایینگ اسپر، تزئینات جدید درها و صندلی‌های کاملا جدید است. صندلی‌های عقب هم‌اکنون با تهویه و در پیکربندی پنج صندلی دردسترس هستند.

بنتلی می‌گوید سرنشینان عقب بنتایگا ۲۰۲۱ از فضای بسیار بیشتری نسبت به قبل بهره می‌برند و بسته به پیکربندی، فضای پای سرنشینان تا ۱۰۰ میلی‌متر افزایش می‌یابد. بااین‌حال خودروساز انگلیسی نمی‌گوید چطور به این هدف دست یافته است.

احتمالاً مهم‌ترین به‌روزرسانی در داخل کابین، سیستم سرگرمی نسل جدیدی است که ازطریق صفحه‌نمایش لمسی ۱۰/۹ اینچی تمام دیجیتال با وضوح فوق‌العاده بالا و گرافیک‌های پویا کار می‌کند. این سیستم دارای ناوبری کاملا جدید با نقشه‌های ماهواره‌ای، جستجوی آنلاین و سایر قابلیت‌ها به‌همراه گزینه‌های استاندارد اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم است.


سرنشینان صندلی‌های عقب همچنین تبلت کنترل از راه دور برای صفحه‌نمایش لمسی جدید و بزرگ‌تر، مشابه نمونه معرفی شده در خودروی فلایینگ اسپر دریافت می‌کنند. درگاه‌های داده USB-C و شارژر تلفن بی‌سیم نیز هم‌اکنون از جمله امکانات استاندارد هستند؛ همانند سیم‌کارت تعبیه‌شده در داخل خودرو که سرویس‌های داخلی و راه دور «My Bentley» را به سرنشینان ارائه می‌دهد. بنتلی برای نمایش اطلاعات ترافیکی، نام خیابان و سایر موارد، صفحه‌نمایش هدآپ را نیز به‌روزرسانی کرده است.

از نظر ظاهر داخلی، کابین با استفاده از تزئینات آلومینیومی برجسته به شکل الماس با رنگ تیره لوکس‌تر از همیشه شده است که این مورد برای اولین‌بار در خودروهای بنتلی استفاده می‌شود. همچنین دو روکش مخصوص چوبی با نام‌های Koa و Crown Cut Walnut برای بنتلی بنتایگا دردسترس هستند. طراحی تودوزی تازه توسط «Mulliner Driving Specification» به‌همراه دوخت جدید برای صندلی‌ها از جمله امکانات دیگر داخل کابین این خودرو به شمار می‌روند.

درحالی‌که طراحی به‌روزشده بنتایگا در سال ۲۰۲۱ قابل‌توجه‌ترین تغییر آن به شمار می‌رود، بنتلی چند ترفند کوچک‌ نیز در بیرون این شاسی‌بلند ایجاد کرد. دو رنگ بیرونی جدید و طراحی جدید رینگ‌های ۲۲ اینچی وجود دارد که در دو رنگ عرضه می‌شوند.

ترکیب سیستم محرکه همچنان بدون تغییر باقی خواهد ماند و مدل ۲۰۲۱ در ابتدا با پیشرانه Bentayga V8 به بازار عرضه خواهد شد. پیشرانه ۴ لیتری توئین توربو خورجینی هشت سیلندر قادر است ۵۴۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و به جعبه‌دنده خودکار هشت سرعته و سیستم تمام چرخ محرک (AWD) استاندارد متصل می‌شود.

بنتلی بعداً در اواخر سال جاری نسخه برقی پلاگین هیبریدی این خودرو را به‌همراه نسخه بنتایگا اسپید مجهز به پیشرانه ۶ لیتری W12 راهی بازار می‌کند که قادر است به سرعت ۳۰۵ کیلومتر‌برساعت برسد.

منبع: زومیت

کد خبر 123989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha