ابتکار راننده تاکسی رودسری برای مقابله با کرونا

یک راننده تاکسی در شهر رودسر برای حفاظت از مسافران در برابر ویروس کرونا، یک ابتکار جالب انجام داده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، یکی از رانندگان تاکسی خطی شهر رودسر اقدام به طراحی سیستم باز و بسته شدن اتوماتیک درب خودروی خود با هدف حفاظت از مسافران در برابر ویروس کرونا کرده است.

عاشوری با بیان اینکه در رشته مکانیک تحصیل کردم و معمولا ابتکارات زیادی برای انجام راحت تر کارها دارم، اظهار کرد: من راننده تاکسی هستم و با توجه به شیوع بیماری کرونا شاهد به سختی افتادن مسافران در زمان سوار شدن و پیاده شدن از ماشین هستم.

وی یکی از راه های انتقال ویروس کرونا را از طریق دست زدن به سطوح آلوده از جمله دست گیره های درب خودروهای عمومی مانند تاکسی دانست و اضافه کرد: برای رفاه حال مسافران به ویژه بانوان که فرزند خود را در آغوش دارند و یا در زمان هایی که باران می بارد، اقدام به اتوماتیک کردن درب های تاکسی ام کرده ام.

 



این راننده تاکسی مبتکر که خود کار طراحی و ساخت درب های اتوماتیک را انجام داده است، گفت: به صورت کنترل مرکزی دو درب پشت و یک درب کنار راننده را باز می کنم و دیگر نیازی نیست مسافران از دستشان یا دستمال کاغذی برای گرفتن دستگیره استفاده کنند. این کار را برای رفاه حال مسافران و رعایت حفاظت فردی آنان انجام دادم.

عاشوری، از یک طراحی دیگر برای مقابله با کرونا در تاکسی شهری خود خبر داد و خاطرنشان کرد: در صندوق عقب خودرو یک مخزن ۲۰ لیتری آب نصب و به سمت بیرون در قسمت پلاک لوله کشی کردم. همچینن یک منبع مایع دستشویی یک لیتری تعبیه شده تا بعد از هر سرویس و دریافت پول، اقدام به شست وشوی دست ها کنم و دیگر همکارانم نیز استفاده می کنند.

وی خواستار حمایت از مسئولان از چنین ایده هایی شد که برای رفاه و سلامت مردم شهر است و یادآور شد: شاهد رضایت مسافران هنگام سوار شدن و پیاده شدن از تاکسی ام هستم و امیدوارم به زودی این بیماری به پایان برسد.

کد خبر 124001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha