رونمایی از وج چلنجر SRT Super Stock با پیشرانه ۸۰۷ اسب‌بخاری

دوج در جدیدترین اقدام خود از خودرو مخصوص درگ چلنجر SRT سوپر استاک مجهز به پیشرانه Hellcat Redeye با قدرت ۸۰۷ اسب‌بخار و قیمت احتمالی بیش از ۸۰ هزار دلار رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، تعداد بسیار کمی نمونه‌های خیلی محبوب از آمیختگی بین خودروها و موسیقی راک نسبت به «پیرزن کوچک (از پاسادنا)» در سال ۱۹۶۴ توسط ژان و دین وجود دارد. در آن قطعه موسیقی نمادین، ​​این زوج جنجالی درباره شهروندی مسن که در حومه شهر لس آنجلس با خودرو جدید و قرمز رنگ دوج سوپر استاک (Super Stock) دور می‌زند و رانندگان را در بلوار کلرادو ترور می‌کند، می‌خوانند. هم‌اکنون، علاقه‌مندان به این آهنگ در سال ۲۰۲۰ می‌توانند با مدل جدید دوج چلنجر SRT سوپر استاک سرگرم باشند.

جدیدترین عضو خانواده بسیار بزرگ چلنجر، مدل SRT Super Stock است که در زیر کاپوت خود از پیشرانه Hellcat Redeye با قدرت ۸۰۷ اسب‌بخار بهره می‌برد؛ این پیشرانه در مقایسه با نسخه اصلی هل‌کت ردآی با ۷۹۷ اسب‌بخار، تنها کمی قدرتمندتر است. علاوه بر این پیشرانه، لاستیک‌های رادیال مخصوص درگ نیتو و کیت گسترده بدنه متعلق به دوج چلنجر SRT دیمون نیز در مدل جدید سوپر استاک وجود دارد. از جمله امکانات دیگر این خودرو می‌توان به رینگ‌های سبک ۱۸ اینچی، ترمزهای به‌روزرسانی‌شده برمبو با کالیپرهای چهار پیستونی و دیسک‌های ۱۴/۲ اینچی در جلو و آرایه‌ای مشابه از حالت‌های رانندگی موجود در سایر مدل‌های دوچ چلنجر اشاره کرد.


مسئولان دوج ادعا می‌کنند که جدیدترین مدل ساخت این شرکت می‌تواند مسیر ۴۰۰ متر (یک چهارم مایل) را در ۱۰/۵ ثانیه با سرعت ۲۱۰ کیلومتربرساعت طی کند و در مدت زمان ۳/۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد. بیشینه سرعت ۲۷۰ کیلومتربرساعت برای خودرویی با قدرت ۸۰۷ اسب‌بخار بسیار کم به‌نظر می‌رسد، اما این موضوع به دلیل استفاده از لاستیک‌های رادیال فوق‌العاده چسبنده مخصوص درگ است.

 

دوج چلنجر SRT Super Stock



اعداد یادشده در بالا برای نسخه سوپر استاک به دلایل درخورتوجهی کمتر از دوج دیمون هستند. درحالی‌که نسخه سوپر استاک از لاستیک و برخی فناوری‌های مشابه با دیمون بهره می‌برد، عنصری کلیدی در دیمون وجود دارد که سوپر استاک از آن بی‌بهره است: سیستم مخصوص درگ ترنس بریک (trans brake). جای تعجب نیست که فقدان سیستم ترنس بریک به‌همراه کاهش قدرت خروجی در مقایسه با ۸۴۰ اسب‌بخار قدرت دیمون، باعث می‌شود تا خودروی نسخه محدود و مخصوص درگ دوج در سرعت‌گیری ۹۶ کیلومتربرساعت یک ثانیه سریع‌تر و در مسیر ۴۰۰ متر نیز تقریبا یک ثانیه سریع‌تر از سوپر استاک باشد.

 

دوج چلنجر SRT Super Stock



نادر بودن دیمون یکی از مشخصه‌های تعیین‌کننده آن بود؛ بااین‌حال نسخه Super Stock چنین ویژگی را نخواهد داشت. در حقیقت دوج می‌گوید که تولید سوپر استاک محدود نخواهد بود و این نسخه مخصوص درگ تا سال ۲۰۲۱ تولید می‌شود. هنوز مشخص نیست که دوج چلنجر SRT سوپر استاک هنگام ورود به بازار چه قیمتی خواهد داشت.

باتوجه‌به اینکه قیمت دوج چلنجر SRT هل‌کت Redeye Widebody از ۷۸،۲۹۵ دلار شروع می‌شود، به‌نظر می‌رسد که قیمت چلنجر SRT سوپر استاک که فروش آن از پاییز سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد، بیش از ۸۰،۰۰۰ یا حتی ۸۵،۰۰۰ دلار باشد. البته چنین قیمتی برای خودرویی با قدمت چلنجر بسیار زیاد به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال به دلیل گارانتی کارخانه، ممکن است چنین قیمتی بسیار مناسب و منصفانه باشد.
 

منبع: زومیت

کد خبر 124071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha