کد خبر 124076
۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
۱۹ بازارگاه حمل و نقل کالا در کشور فعال است

مدیرکل دفتر فناوری، اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از فعالیت ۱۹ بازارگاه حمل و نقل کالا در کشور خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، حسین متولی گفت: پیش بینی بازارگاه‌های حمل و نقل کالا و مجوز‌ها به بخش خصوصی از اقدامات موثر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کشور است.

وی افزود: تاکنون ۱۹ بازارگاه در سطح کشور مجوز گرفته اند و در سطح کشور فعال هستند.


مدیرکل دفتر فناوری، اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: به تناسب نیاز این بازارگاه‌ها امکانات دسترسی به سامانه‌های عملیاتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جمله بارنامه، صورت وضعیت و کارکرد رانندگان ناوگان در اختیار شرکت‌های برون سازمان که مجوز فعالیت دارند، قرار داده ایم.


وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه سامانه استفاده از تکنیک امضای دیجیتال در اسناد حمل و بارنامه برخط افزود: در سنوات گذشته برای راه نامه یعنی اسناد حمل بین کشوری از امضای دیجیتال برای بحث مستند سازی و صحت سنجی اسناد استفاده می‌شد.

متولی اضافه کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سال ۱۳۹۸ این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و امیدواریم تا شهریور ماه امسال این کار را بصورت عملیاتی در سطح کشور برای هر چهار هزار و ۸۰۰ شرکت حمل و نقل داخل کشور پیاده سازی کنیم.

 

بازارگاه حمل و نقل کالا



وی ادامه داد: در برنامه است که تا ۲۰ تیر ماه سال جاری ۴۶ شرکت حمل و نقل توانمند سراسری به این سامانه مجهز شوند.

مدیرکل دفتر فناوری، اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: زیر ساخت‌ها اعم از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری را در این زمینه آماده کرده ایم.

وی افزود: آموزش‌های که در حال ارائه است و با همکاری شرکت‌های که در این زمینه وجود دارند داریم تلاش می‌کنیم این سامانه را در سطح کشور تکمیل و راه اندازی نهایی کنیم.

متولی گفت: ویژگی عمده این سامانه اینکه از طریق امضای الکترونیک به اسناد حمل اعتبار می‌دهد.

وی ادامه داد: هر سند و بارنامه‌ای که در سطح کشور توسط شرکت‌های حمل و نقل صادر شود از طریق کد رهگیری که به آن بارنامه داده می‌شود در یک سرور متمرکز اطلاعات را ذخیره سازی و رصد می‌کنیم بدین ترتیب امکان اینکه اسناد غیر مجاز و بالفعه وجود داشته باشد نیز منتفی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فناوری، اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این سیستم با همکاری و هماهنگی مرکز توسعه تجارت وزارت صمت در کشور راه اندازی شده است.

وی همچنین به سامانه جامع حمل و نقل بین المللی نیز اشاره کرد و افزود: این سامانه برای یکپارچه سازی اسناد حمل در بخش دریایی، جاده‌ای، ریلی و هوایی استفاده می‌شود.

متولی گفت: فرآیند‌های مرزی بین کشور‌ها در این سامانه لحاظ شده است.

وی افزود: برآورد می‌شود تا پایان سال جاری امکان اینکه مرحله تحلیلی این طرح را در سطح پایانه‌های کشور انجام دهیم و بخش بین الملل به این سامانه مجهز شود، وجود دارد.

مدیرکل دفتر فناوری، اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: همه سامانه‌های که در مرز کار می‌کنند به این روش تکمیل خواهند شد.

وی در ادامه سامانه حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را از دیگر سامانه‌ها برشمرد و گفت: همه سامانه‌های سازمان‌های وابسته که در سازمان راهداری ۵۰ سامانه عملیاتی است در این سامانه حمل و نقل متمرکز می‌شوند و از طریق این سامانه حمل و نقل، کاربر‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را مطرح کنند دسترسی‌های مربوطه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

کد خبر 124076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha