معرفی خودرونویسان برتر در سال 98

نتایج نظرسنجی جدید انتخاب خبرنگاران برتر حوزه خودرو که از سال 96 توسط پایگاه خبری صنعت نویس برگزار می شود، مشخص شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از صنعت نویس، سومین دوره نظرسنجی انتخاب خبرنگاران برتر حوزه خودرو که به سال 98 مربوط می شود، توسط پایگاه خبری "صنعت نویس" برگزار و نفرات منتخب با توجه به آراء ماخوذه مشخص شدند. در این نظرسنجی که مسوولان سابق و فعلی خودروسازی و قطعه سازی، کارشناسان حوزه خودرو، مسوولان ارتباطات شرکت ها و البته فعالان رسانه ای و خودرونویسان شرکت کردند، هفت خبرنگار برتر فعال در حوزه خودرو مشخص شدند. انتخاب خودرونویسان برتر اما با توجه به شاخص های مختلف از جمله میزان فعالیت، جریان سازی، سبک نگارش، استقلال خبری و... صورت گرفته است، آن هم در سالی که خودروسازی کشور کماکان در تحریم قرار داشت و بازار نیز شوک های بزرگی را پشت سر گذاشت.

در این رویداد حدود 50 خبرنگار حوزه خودرو که طی سال 98 بیشترین فعالیت را داشتند، کاندید شدند و در نهایت هفت نفر توانستند با کسب بیشترین آرا، عناوین برتر را کسب کنند. در نظرسنجی انجام شده، شرکت کنندگان مجاز بودند نهایتا تا پنج گزینه را به عنوان خودرونویسان برتر معرفی کنند تا در نهایت پنج خبرنگار برتر حوزه خودرو در سال 98 انتخاب شوند. با این حال به دلیل کسب آرای مشترک، تعداد برندگان افزایش یافت و هفت نفر از کاندیداها توانستند عناوین برتر را کسب کنند.

**هفت خودرونویس برتر 98

اما طبق نظرسنجی انجام شده که حدود دو ماه طول کشید، "امین آزاد" از سایت تخصصی "بیت ران" با کسب بیشترین آرا، عنوان برترین خبرنگار خودرو کشور را در سال 98 به خود اختصاص داد. به نظر می رسد مستندهایی که او در سال گذشته ارائه کرد، به ویژه "آن مرد با ماک آمد"، نقش زیادی در انتخاب وی به عنوان خودرونویس برتر داشته است. این مستند زوایای زندگی اصغر قندچی پدر کامیون سازی ایران را که سال گذشته درگذشت، به تصویر کشید. آزاد که سابقه حضور در خبرگزاری ایسنا را دارد، چند سالی است فعالیت خبری خود را در خارج از ایران و در کشور ایتالیا دنبال می کند.

در رده دوم این نظرسنجی اما "مرجان شهریاری" از روزنامه "دنیای اقتصاد" و "علیرضا بهداد" از سایت تخصصی "خودرونامه" با آرای برابر مشترکا عنوان دوم رده بندی برترین خبرنگاران حوزه خودرو در سال گذشته را به خود اختصاص دادند. در این بین، مرجان شهریاری چندین سال است که دبیری گروه خودرو روزنامه دنیای اقتصاد را بر عهده دارد و طی سال گذشته نیز برنامه "تقاطع" را در شبکه اینترنتی اقتصاد ایران "اکوایران" ارائه داد. وی هم در صفحه خودرو دنیای اقتصاد و هم در برنامه تقاطع به بررسی مسائل و رویدادهای خرد و کلان خودروسازی ایران و جهان می پردازد.

 

 


علیرضا بهداد نیز سال گذشته به واسطه سایت "خودرونامه" توانست رسانه ای نسبتا جریان ساز را در حوزه خودرو معرفی کند. وی در این سایت تخصصی به تحلیل و بررسی مسائل روز خودروسازی ایران و گاهی جهان می پردازد و به نظر می رسد نوع نگاهش به مسائل و چالش های خودرو، نقش اصلی را در جذب آرای نظرسنجی 98 داشته است.

اما رتبه سوم نظرسنجی انتخاب خبرنگاران برتر حوزه خودرو در سال 98 به "حسین مزاریان" از سایت تخصصی "پرشین خودرو" اختصاص یافت. وی نیز جزو خبرنگاران فعال در حوزه خودرو به شمار می رود که در سایت تخصصی خود، اخبار و تحلیل هایی مربوط به مسائل روز خودروسازی ایران و جهان را منتشر می کند.

طبق نظرسنجی صورت گرفته اما "احمد بروغنی" نیز از سایت تخصصی "خودرونویس" عنوان چهارم برترین خبرنگاران خودرویی کشور در سال گذشته را تصاحب کرد. وی نیز در سایت تخصصی خود به بررسی مسائل خودرویی چه در حوزه داخل و چه در مورد شرکت های خارجی می پردازد.

در نهایت اما رده پنجم برترین خبرنگاران خودرویی 98 نیز مشترکا به "محسن آل طاها" از سایت تخصصی "خودروبانک" و "حسین دلاور" از سایت تخصصی اسب بخار رسید. این دو با آرای برابر رتبه پنجم را به خود اختصاص دادند. در این بین، حسین دلاور به واسطه ویدئوهای اختصاصی اش در حوزه خودرو، یکی از خودرونویسان شناخته شده به حساب می آید و در فضای مجازی نیز فعالیت زیادی دارد. محسن آل طاها نیز که بیشتر با سایت تخصصی خودروبانک شناخته می شود، جزو خبرنگاران فعال در حوزه خودرو به شمار می رود. آل طاها همچنین از جمله فعال ترین خودرونویسان فضای مجازی نیز هست. رتبه بندی خودرونویسان برتر 98 به شرح زیر است:

1-امین آزاد از سایت تخصصی بیت ران

2-مرجان شهریاری از روزنامه دنیای اقتصاد و علیرضا بهداد از سایت تخصصی خودرونامه (مشترکا)

3-حسین مزاریان از سایت تخصصی پرشین خودرو

4-احمد بروغنی از سایت تخصصی خودرونویس

5-حسین دلاور از سایت تخصصی اسب بخار و محسن آل طاها از سایت تخصصی خودروبانک (مشترکا)


**خبرنگار برتر از دید خودرونویسان

پایگاه خبری صنعت نویس اما امسال برای اولین بار، خبرنگار برتر حوزه خودرو از دید خودرونویسان را نیز معرفی کرد. بر این اساس و با توجه به نظرسنجی صورت گرفته از خبرنگاران و فعالان رسانه ای حوزه خودرو، رتبه نخست باز هم به "امین آزاد" رسید. بنابراین وی توانست علاوه بر کسب بیشترین آرا در مجموع کل نظرسنجی، عنوان برترین خبرنگار حوزه خودرو در سال 98 از دید خودرونویسان را نیز به خود اختصاص دهد.

**شرکت کنندگان در نظرسنجی

در نظرسنجی صورت گرفته اما نزدیک به 70 نفر از مسوولان سابق و فعلی خودروسازی و قطعه سازی، کارشناسان حوزه خودرو، مسوولان ارتباطات شرکت ها و البته فعالان رسانه ای و خودرونویسان شرکت کردند که از جمله آنها می توان به "منوچهر منطقی" ،مدیرعامل سابق ایران خودرو، "داوود میرخانی رشتی"، مشاور انجمن خودروسازان، "محمدرضا نجفی منش" رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی، "احمد نعمت بخش"، دبیر انجمن خودروسازان، "مازیار بیگلو" دبیر انجمن قطعه سازان، "سعید مدنی"، مدیرعامل سابق سایپا، "اشکان گلپایگانی"، مدیرعامل شركت isqi، "سعید تاجیک"، قائم مقام شركت isqi، "مجید باقری خوزانی" قائم مقام فروش سایپا، "علی دماوندی"، ارتباطات ایدرو، "مهدی دادفر" نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو، "مجتبی نظری" مدیر ارتباطات گروه بهمن، "محمدرضا انواری"، مدیر ارتباطات پیشین ایران خودرو، "عقیل مصطفایی"، کارشناس و فعال خودرویی ،"حسن کریمی سنجری"، کارشناس خودرو، "فربد زاوه"، کارشناس خودرو، "هاشم حکمه" مدیر ارتباطات با رسانه های سایپا، "داوود نوروزبیگی" مسوول ارتباطات با رسانه های ایران خودرو، "امیرحسن کاکایی" کارشناس خودرو و استاد دانشگاه، "رضا حسینی" مدیر ارتباطات پارس خودرو و "مرتضی مرادی" مدیر ارتباطات ایساکو اشاره کرد.

همچنین خانم ها مرجان شهریاری، نرگس رسولی، مهناز رستمی، مرجان اسلامی فر، سپیده شهرام، الهام دانیالی، عسل داداش لو، سمانه برمخشاد، میترا ممسنی، محبوبه فکوری، نرگس نیک ضمیر، زهرا حریری و آمنه هادیپور، به همراه آقایان سینا گیلانی، مزدک جمشیدی، حسین مزاریان، احمد بروغنی، بهنام وحیدی، میلاد علمی، علیرضا بهداد، امین آزاد، افشین خالدی، عباس مغاری، حمید طلیمی، عماد جعفری، محمدمهدی تفضلی، مهدی زاهدی، امید آذرزمانی، محمد ملکدار، امیرحسین برخورداری، علی دیانتی، حسین دلاور، محسن آل طاها، بابک وفایی و علی ابراهیمی نیز به عنوان خبرنگاران و فعالان رسانه ای حوزه خودرو، در نظرسنجی انتخاب خبرنگاران برتر خودرویی کشور طی سال 98 شرکت کردند.

این برای سومین بار است که پایگاه خبری صنعت نویس نظرسنجی انتخاب برترین خبرنگاران حوزه خودرو را برگزار می کند. در دور نخست این نظرسنجی طی سال 96، حسین مزاریان رتبه نخست را به دست آورد و در سال 97 نیز سید رضا حسینی حائز رتبه برتر شد.

کد خبر 124092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha