تسهیلات ۳۵ هزار میلیاردی برای حمل‌ونقل هوایی و ریلی

معاون اشتغال وزارت کار از تسهیلات ۳۵ هزار میلیاردی کرونا برای حمل و نقل هوایی و ریلی خبر داد و گفت: شرکت های این بخش اشتغالی بالغ بر ۴۸ هزار و ۳۱۴ نفر دارند.

به گزارش پرشین خودرو، عیسی منصوری ،معاون اشتغال وزارت تعاون, کار ورفاه اجتماعی، درباره تسهیلات حمایتی برای کرونا در حوزه حمل و نقل گفت: مبلغ 35 هزار میلیارد ریال با نرخ سود 12 درصد برای حمایت از بخش حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی و زیربخش‌های آن جهت جبران بخشی از زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شده و تخصیص یافته است.

منصوری گفت: به منظور تسریع در پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به شرکت های بزرگ حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی، وزارت راه و شهرسازی ملزم شده فهرست و اطلاعات شرکت های مشمول و تمامی ایرلاین‌ها و زیربخش‌های حمل‌ و نقل هوایی، ریلی و دریایی را جهت درج در سامانه کارا، در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهد.


وی افزود: از این مبلغ، دو هزار و 400 میلیارد تومان برای 16 شرکت هواپیمایی و تعدادی از شرکت‌های خدمات فرودگاهی و مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما و سایر شرکت‌های مرتبط در نظر گرفته شده است.

 

عیسی منصوری



معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بیش از 108 شرکت حمل و نقل هوایی و ریلی و دریایی با اشتغال 48 هزار و 314 نفر در زیررسته وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده و هماهنگی های لازم با 5 بانک منتخب برای پرداخت تسهیلات کرونا انجام شده است.

وی گفت: عدم هماهنگی شرکت های تابعه با وزارت راه و شهرسازی جهت به روز رسانی اطلاعات مورد نیاز و درخواستی، مهم ترین مشکل در عملیاتی نمودن این طرح می باشد و برای تسریع در این فرآیند، به وزارت راه و شهرسازی به مدت دو هفته فرصت داده شده تا اطلاعات شرکت های خود را در سامانه بارگذاری نماید. در صورت بروز تأخیر در اقدام از سوی وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رأساً اقدام به معرفی شرکت ها به مؤسسات عامل نموده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 124109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha