کد خبر 124116
۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
فورد به جنگ جیپ می‌رود!

خودروی شاسی بلند برانکوی فورد، کمربند خود را سفت کرده است که به جنگ برند جیپ از گروه خودروسازی فیات-کرایسلر برود.

به گزارش پرشین خودرو، راهبرد بازاریابی و محصول فورد روز گذشته با عرضه ی خانواده جدید از شاسی بلند برانکو معرفی شد و پیدا است که فورد به سهم بازار پرفروش جیپ چشم دوخته است.


خط تولید شاسی بلند برانکو، تولید انبوه و تحویل به مشتری را از اواخر همین ماه شروع خواهد کرد که هم مدل های دو-در و هم چهار-در به علاوه یک مدل کوچکتر و اسپورت تر خواهد داشت. فورد برای بازاریابی این محصول از لوگوی Bronco Nation‌ و از کمپینی با عنوان Built Wild استفاده کرده و مفهوم آن این است که این خودرو برای «طبیعت وحشی ساخته شده است». این سگمنت از بازار، یعنی خودروهای مخصوص دشت و دمن، سالیان سال است که زیر تسلط جیپ بوده و دست یازیدن به آن کار آسانی نیست.

برای همین فورد تلاش می کند در معرفی محصول رقیب جیپ، فناوری های جدید آف-رود off-road را به رخ بکشد و نشان دهد برانکو چگونه از پس شن، گل و لای، ناهمواری، شیب تند و طبیعت وحشی برمی آید. نکته جالب آن انجام تست هایی است که به «تست شکنجه» معروف است.

جیم فارلی قائم مقام عملیاتی مدیر عامل در مصاحبه ای گفته است: «خودروی ما تفاوت زیادی با رانگلر دارد». اشاره ی او به مدل رانگلر جیپ است که سالیان سال بلامنازع در این عرصه یکه تاز بوده است. به همین جهت فارلی می گوید: «ما این خودرو را طوری طراحی کرده ایم که مشتری هر روز با آن زندگی کند».

 

فورد به جنگ جیپ می‌رود



تحلیلگران بازار خودرو می دانند که مأموریت اصلی برانکو در بازار دشوار امروز، سپری شدن اوضاع ناشی از شیوع ویروس کرونا است. سال گذشته فورد اعلام کرده بود که کارخانه خود در وین میشیگان را تجدید ساختار می کند و در آن وانت های اندازه متوسط رنجر و شاسی بلند برانکو را می سازد، چون مشتری و بازار بیشتری نسبت به خودروهای هیبریدی و جمع و جور دارد و انتظار می رود که سود عملیاتی از این تغییر راهبرد، حدود 1 میلیارد دلار باشد.

عکس های منتشر شده در کمپین تبلیغاتی فورد نشان می دهد که برانکو رگه هایی از نسل اول برانکو ساخته شده در سال های 1966 تا 1977 دارد، نسل قدیم برانکو در سال 1996 متوقف شد چون بازار خودروهای شاسی بلند دو-در رو به افول بود.

با این که فیات کرایسلر در مورد ورود یک رقیب جدی اظهار نظر نکرده است،‌ اما مایک مانلی Mike Manley‌ مدیر عامل این شرکت و مدیر عامل قبل از او سرجیو مارچیونه، سرمایه گذاری هنگفتی روی برند چیپ کرده اند. طوری که این برند در حال حاضر 6 محصول پرفروش از رنگید Renegade‌ کوچک گرفته تا وانت گلادیاتور در بازار عرضه کرده و چند مدل دیگر هم در راه دارد. جیپ بخش مهمی از درآمد فیات کرایسلر را تشکیل می دهد و حتی آدام جوناس تحلیلگر مورگان استنلی سه سال پیش گفته بود که ارزش برند جیپ 120 درصد کل فیات کرایسلر است که در آن زمان 20 میلیارد دلار بود،‌ یعنی به تنهایی خود برند جیپ ارزشی بالاتر از کمپانی مادر دارد.

سال 2019،‌ برند جیپ موفق به فروش 1.5 میلیون دستگاه جیپ در سطح جهان شد که نسبت به سال 2018، روند کاهشی داشت چون در سال 2018 رقم فروش جیپ به 1.6 میلیون دستگاه رسیده بود.

فورد اگر خیلی موفق عمل کند، در سال اول 125 هزار دستگاه از سهم این بازار را به خود اختصاص خواهد داد. در سال 1979 فروش برانکو به 100 هزار دستگاه رسید.

یکی از برنامه های کمپین تبلیغاتی فورد برای فروش برانکو، ایجاد یک مرکز تست جاده ای خودرو است که نام آن را Off-Roadeo‌ گذاشته است که نوعی خوش ذوقی در ترکیب کلمات در زبان انگلیسی آمریکا است و از دو کلمه off-road‌ به معنی خودروی دشت و دمن و Rodeo به معنی مسابقات گاوچرانی است که در آن گاوهایی به نام برانکو مورد استفاده قرار می گرفت.

رونمایی اینترنتی از این خودرو در تاریخ 13 جولای (23 تیر) برگزار می شود.

منبع: سایپا

کد خبر 124116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha