کامیون 10 چرخ آمیکو؛ یار و یاور معادن ایران

گروه صنعتی آمیکو با تولید محصولات گروه کار و تجاری توانسته است نام خود را به عنوان یکی از برترین شرکت های این حوزه به ثبت برساند و با کامیونی نظیر آمیکو M2631 نام خود را به عنوان یار و یاور معدنکاران و معدن داران کشور بر سر زبان ها بیاندازد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، آمیکو یکی از شرکت های خصوصی در کشور است که کار خود را از پایین ترین مراحل تولید همچون باطری، کولر گازی و موتورسیکلت آغاز کرد تا امروز که به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های فعال در گروه کار و تجاری توانسته است با شبکه گسترده ای از مراکز فروش و خدمات پس از فروش همچنان به فعالیت در بازار ایران ادامه دهد.

شاید امروز بسیاری  گروه صنعتی آمیکو را با پیکاپ معروف این شرکت به نام آسنا بشناسند اما باید بدانید که آمیکو یکی از معدود شرکت های ایرانی است که محصولات تولید آن در مشاغل فوق سخت همچون شرکت های تولید بتون یا معادن طرفداران بسیار زیادی دارد تا جایی که تبدیل به انتخاب اول و آخر شاغلان در این بخش شده است.

مهمترین دلیل این اتفاق به خصوص با حضور رقبای بزرگی نظیر ولوو و اسکانیا، فراوانی قطعات، قیمت مناسب و شبکه مناسب خدمات پس از فروش است اما دلیل مهمتر، کارایی قوق العاده زیاد این کامیون ها در شرایط سخت معادن در نقاط دورافتاده کشور و طول عمر زیاد این محصولات است.

در این گزارش، مدیر مهندسی و توسعه گروه صنعتی آمیکو یکی از برترین کامیون های این شرکت را معرفی می کند.


کاوه پناهی با بیان اینکه کامیون آمیکو 2631 ام AMICO M2631 یکی از جدیدترین کامیون های این گروه صنعتی است، گفت: این کامیون به عنوان نسل جدید 10 چرخ معروف و نام آشنای فعالان مشاغل سخت است که در طراحی و استانداردها چیزی از رقبای نامدار خارجی کم ندارد چرا که به واسطه محیط های فوق سختی که این کامیون در آن تردد می کند از برترین سیستم ها و مجموعه های جهانی در ساخت خودرو استفاده شده است ضمن اینکه تلاش بسیاری در منطبق کردن این سیستم ها با شرایط محیطی کشور در گروه صنعتی آمیکو انجام شده است.

 



عایق بندی مناسب کابین، افزایش مقاومت بدنه و رنگ آن در برابر شرایط سخت، سیستمهای کمکی و رفاهی همانند تخت، مونیتور، سیستم پخش CD/DVD، بخاری درجا، سیستم تهویه اتوماتیک قدرتمند از جمله ویژگیهای کابینAMICO M2631 است.

این خودرو با شاسی نیرومند نردبانی دو لایه با پروفیل 30 سانتی متری و محورهای بهبود یافته عقب با تحمل وزن طراحی 32 تن به صورت مجموع مناسب کار در هر نوع محیط سخت و حمل بارهای کوناکون است. نسل جدید 2631 آمیکو با وزن ناخالص مجموع بالای 28 تن جزو قدرتمند ترین محصولات از نظر بار قابل حمل در محصولات هم رده خودش محسوب می شود.

این خودرو از موتور قدرتمند شرکت Wechai (تکنولوژی AVL اتریش) با حداکثر قدرت 400 اسب بخار و حداکثر کشتاور 1950 نیوتن متر با حجم 12 لیتر بهره مند است.

از ویژگی های این موتور می توان به دارا بودن توربو شارژر قوی محصول شرکت BorgWarner آلمان و رادیاتور و اینتر کولر با استفاده از طرح BEHR ، اشاره کرد که با فشرده کردن و خنک کردن هوای ورودی راندمان موتور را به مراتب بالا می برد.

 



سیستم SCR با مخزن Ad Blue 35 لیتری با پمپ BOSCH آلمان در خروجی اگزوز 2631 ام، استاندارد آلایندگی یورو 5 EEV (دوستدار محیط زیست ) را برای این کامیون به ارمغان آورده است.

2631 ام دارای گیربکس فول سنکرونیزه 14 دنده محصول شرکت با تکنولوژی EATON است که از مزایای مهم این گیربکس باید به توزیع قدرت مناسب توسط میل هرزگردهای دوقلو (Twin counter shafts) و همینطور سیستم تعویض دنده کابلی راحت وسریع به کمک هماهنگ ساز های دوبل((double cone synchronizer اشاره کرد.

این گیربکس با انتقال قدرت با نسبت دنده بالا در دنده اول خود به همراه نسبت دنده نهایی کاهنده مرکزی اکسل های عقب با نسبت (3.866) و کاهنده های سر توپی چرخ های عقب ، قدرت فوق العاده ای به چرخ ها داده که این مسئله با ارتفاع مناسب از زمین این خودرو و 10 تایر رادیال TubeLess با سایز 315/80R22.5 نصب شده روی آن، باعث شده که بتوان AMICO M2631 را بهترین خودروی سنگین شیب رو و مناسب ترین خودرو برای کار در معادن و کارگاه ها قلمداد کرد.

2631 ام دارای سیستم تعلیق جلو نرم و راحت است که از سه لایه فنر پارابولیک + میل موج گیر + کمک فنر تلسکوپی ZF که پایداری بیشتری در هنگام دور زدن و حتی بارگذاری اضافه، برای خودرو فراهم می کند و سیستم تعلیق عقب این خودرو نیز از فنر تخت فولادی چند لایه (سیستم تعلیق بوگی) همراه با میل موج گیر تشکیل شده است.

ترمز اصلی (Service Brake) کامیون 2631 ام، سیستم هوای فشرده بر کاسه چرخ‌ها به صورت دوبل است.

تمام اتصالات به کار رفته در سیستم ترمز این خودرو از نوع easy joint ساخت شرکت VOSS آلمان است که از برترین ویژگی های آن باید به اتصالات محکم در عین حال راحت جهت انجام سرویس های دوره ای مربوط به سیستم ترمز اشاره کرد ضمن اینکه این سیستم ها می تواند به افزایش عمر قطعات سیستم انتقال قدرت، افزایش عمر لاستیک، جلو گیری از لغزش لاستیک خودرو، افزایش پایداری و افزایش فرمان‌پذیری خودرو منجر شود.

سیستم ترمز 2631 ام به همراه قابلیت قفل کن (قفل دیفرانسیل هر محور) و جفت‌کن، رانندگی در شرایط لغزان را برای راننده تسهیل می کند.

 

کد خبر 124123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha