ضرورت ایجاد روابط دو سویه صنعت خودرو و دانشگاه

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجا كه كشورهای مختلف همكاری خودرویی خود با ایران را به صفر رسانده و یا تقلیل داده اند، ما باید به خود تكیه كنیم و این خوداتكایی با همكاری دانش بنیان ها به دست می آید.

به گزارش پرشین خودرو، مصطفی طاهری با تاكید بر ضرورت استفاده از توان شركت های دانش بنیان در صنعت خودرو كشور، تصریح كرد: قطعه سازان داخلی با توجه به امكانات و دانش خود توانسته اند بخشی از نیاز صنعت خودرو را مرتفع كنند اما هنوز وابستگی به دانش خارجی و تامین قطعات از خارج از مرزهای كشور به حداقل ممكن نرسیده است.

وی با بیان اینكه شرایط موجود تولید خودرو، دلیلی شد تا تولیدكنندگان خودرو بیش از گذشته بخواهند در جهت خوداتكایی گام بردارند، افزود: برای آنكه بتوان بدون نیاز به شركت های خارجی به تولید خودرو پرداخت باید به سمت مجموعه های دانش بنیان برویم؛ مجموعه هایی كه برای رشد صنعت خودرو آمادگی لازم را دارند.

 



عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان كرد: صنعت خودرو با تحریم های ظالمانه ای روبرو شده است و البته تحریم صنعت خودرو نشان داد كه آمریكا می خواهد صنعت و اشتغال كشور را هدف قرار دهد؛ از آنجا كه كشورهای مختلف همكاری خودرویی خود با ایران را به صفر رساندند و یا تقلیل دادند، ما باید به خود تكیه كنیم و این امر قطعا با همكاری دانش بنیان ها به دست می آید.

خودروسازان نیاز صنعتی خود را اعلام كنند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، توسعه و رشد صنعت خودروی داخلی را امری اجتناب ناپذیر دانست و گفت: خودروسازان باید نیازهای خود را به شركت های دانش بنیان و دانشگاه ها اعلام كنند و از ظرفیت های بالقوه علمی و تخصصی نیروهای جوان و سختكوش كشور بهره برداری مناسبی كنند.

وی افزود: شركت های دانش بنیان با ارائه راهكار و طرح های تخصصی خود می توانند نقش به سزایی در ارتباطی موثر و دو سویه با صنعت خودرو ایجاد كنند.

عضو كمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از اعلام آمادگی خودروسازان در جهت همكاری با شركت های دانش بنیان، گفت: همه باید در مسیر توسعه و پیشرفت كشور تلاش كنند و با ایجاد حس همكاری و انگیزه، مانع از فرار مغزها و وابستگی به دانش شركت های خارجی شوند.

کد خبر 124139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha