تحویل 468 خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سنگین

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با تشکیل 11 میز تعمیق ساخت داخل، میزان ارزبری صنایع کشور یک میلیارد و 45 میلیون یورو کاهش یافت. از این رقم، 341 میلیون یورو به صنعت خودرو و موتورسیکلت اختصاص دارد.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با تشکیل 11 میز تعمیق ساخت داخل مجموعاً یک میلیارد و 45 میلیون یورو کاهش ارزبری محقق شده که 341 میلیون یورو به صنعت خودرو و موتورسیکلت اختصاص داشته است.


معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: همچنین 118 میلیون یورو کاهش ارزبری در صنعت مخابرات، برق و الکترونیک و 143 میلیون یورو کاهش ارزبری نیز در ساخت تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی صورت گرفته است. در مورد صنعت فولاد و مس نیز باید به کاهش 443 میلیون یورویی در زمینه ارزبری این بخش ها اشاره کنیم.

 

مهدی صادقی نیارکی


به گفته نیارکی، در راستای توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل از سوی وزارت صنعت ممنوعیت واردات بیش از 2500 ردیف تعرفه ای دارای کالای مشابه خارجی و غیرضروری صورت گرفته است. در عین حال بازفعال سازی 1500 واحد تعطیل در داخل و خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی در کشور عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در راستای تعمیق ساخت داخل، افزایش ظرفیت تولید یخچال به 1.2 میلیون دستگاه و ماشین لباسشویی به 732 هزار دستگاه صورت گرفته است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت تصریح کرد: در خصوص توسعه تولید داخل می توان به آماده سازی و تحویل 468 دستگاه خودرو در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سنگین نیز اشاره کرد.

منبع: فارس

کد خبر 124159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha