حمایت از دانش بنیان ها برگ برنده خودروسازی است

حمایت خودروسازان از شركت های دانش بنیان، برگ برنده ای برای این صنعت عظیم داخلی است.

به گزارش پرشین خودرو، سید علی موسوی عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان این مطلب گفت: شركت های دانش بنیان می توانند در افزایش كیفیت محصولات و تامین قطعات خودروها نقش به سزایی داشته باشند.

وی تصریح كرد: برای عرضه كالاهای با كیفیت و افزایش رقابت در بازارهای داخلی و حتی خارجی نیازمند حمایت نیروهای متخصص و شركت های دانش بنیانی هستیم.

وی با بیان اینكه شركت های دانش بنیان در سال های اخیر به دوره بلوغ خود رسیده اند، تصریح كرد: مجموعه های دانش بنیان با عرضه و كاربرد علم خود می توانند باعث رشد صنعت و به خصوص پیشرفت صنعت خودرو شوند.

موسوی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی اصل مهم تكیه بر توان داخلی و بهره گیری از ظرفیت های ملی است تا بتوانیم در شرایط مختلف بر مشكلات موجود فائق آییم؛ با چنین رویكردی از سخت ترین تحریم ها هم عبور خواهیم كرد.
 

سید علی موسوی


قطع وابستگی به دانش شركت های خارجی ضروری است

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قطع وابستگی به دانش شركت های خارجی را امری ضروری دانست و گفت: شركت های دانش بنیان می توانند با ارائه برنامه ها و قابلیت های خود در عرصه صنعت، حمایت خودروسازان را جلب و با استفاده از امكانات مادی و غیر مادی نیازهای آنها را مرتفع كنند.

نماینده مردم ملكان در مجلس شورای اسلامی افزود: بومی سازی قطعات و دانش فنی در بخش صنعت كشور امری مهم است و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم، حال كه صنعت خودرو برای همكاری با دانش بنیان ها پیش قدم شده است، ضرورت دارد كه شركت های دانش بنیان برای همكاری اعلام آمادگی كنند.

موسوی خاطرنشان كرد: امیدواریم در آینده شاهد رشد و پیشرفت دانش در بخش صنعت و همكاری متقابل شركت های دانش بنیان، دانشگاه ها و خودروسازان باشیم

کد خبر 124175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha