تولید خودرو جدید بدون محاسبه مطالبات ذینفعان غیرممکن است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بروز هر گونه مشکل در قطعه سازی را موجب اختلال در فعالیت خودروسازان دانست و گفت: مطالبه محصول جدید و با قیمت مناسب، بدون در نظر گرفتن مطالبات ذینفعان صنعت خودرو ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فرشاد مقیمی، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه خودروساز و قطعه ساز در یک زنجیره قرار دارند، اظهار داشت: در حالی صنعت قطعه سازی کشور به دنبال داخلی سازی برخی قطعات است که با وجود تامین زیرساخت‌ها، نبود نقدینگی مانع از این کار شده است.

وی که در نشست هم‌اندیشی قطعه سازان با اعضای کمیسیون صنایع مجلس، خودروسازان، نمایندگان وزارت صمت و سازمان گسترش سخن می گفت، به موضوع داخلی سازی و لزوم تامین سرمایه در گردش در این بخش اشاره و بر لزوم حرکت مستمر و هدفمند در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تاکید کرد و گفت: اگر چه محدودیت های خارجی مشکلاتی ایجاد کرده است اما بطور قطع محدودیت‌های داخلی در صنعت خودرو بیشتر از محدودیت های خارجی است.

تولید خودرو ایرانی با بیش از 90 درصد داخلی سازی برای اولین بار در کشور

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه بخشی از مشکلات صنعت خودرو را نبود بودجه مناسب برای تحقیق و توسعه اعلام کرد و یادآور شد: متاسفانه خودروساز به دلیل تفاوت قیمت تمام شده با قیمت دریافتی از مردم امکان تامین بودجه تحقیق و توسعه را ندارد هر چند تلاش برای کاهش هزینه تولید از وظایف خودروسازان است که در این زمینه ایران خودرو برنامه دارد.

 

فرشاد مقیمی



مقیمی همچنین پروژه جدید کی 132( K132 ) ایران خودرو را حاصل 6 ماه تمرکز این گروه خودروسازی اعلام کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور یک خودرو در بدو ورود به بازار با داخلی سازی 92.3 درصدی عرضه می‌شود که حاصل هم‌ قسم شدن قطعه‌سازان و ایران خودرو است.

کمیسیون بررسی مطالبات صنعت خودرو در مجلس تشکیل شود

وی در ادامه با اشاره به رشد تولید ایران خودرو در سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه، اظهار داشت: افزایش تولید 34 هزار دستگاه محصول در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اگر چه موفقیتی در این گروه است اما همچنان چرخ تولید به دلیل نیاز به گردش نقدینگی مناسب به خوبی نمی چرخد.

وی در این نشست با توجه به لزوم تدوین سندی برای صنعت خودرو، خواستار همراهی مجلس در این زمینه شد و افزود: با برنامه ریزی و تهیه چنین سندی حرکت خودروسازان بر اساس آن صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین از رئیس کمسیون صنایع مجلس خواست تا با تشکیل کمیته ای در این کمیسیون به بررسی مطالبات بخش های مختلف صنعت خودرو پرداخته و در این راستا الزامات اجرایی آن نیز دیده شود.

مقیمی در پایان با اشاره به خواست دولت از خودروساز در خصوص کیفیت، استاندارد، و تولید ارزش افزوده خاطرنشان کرد: باید برای تحقق این خواسته ها تقسیم کار ملی شود.

کد خبر 124190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha