کد خبر 124192
۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
معرفی شاسی بلند تویوتا کرولا کراس هیبرید

در اقدامی جالب توجه و تاریخ‌ساز، کراس‌اور کرولا با پیشرانه هیبرید توسط تویوتا تولید خواد شد. این خودرو، فعلا محصولی مخصوص بازار شرق آسیا است؛ اما در آینده به دیگر نقاط دنیا نیز صادر می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، کراس‌اورهای کوچک، پرفروش‌ترین نوع بدنه در بازار جهانی هستند. این خودروها، قیمت منطقی با اندازه بدنه مناسب و جادار فراهم می‌کنند؛ درحالی‌که برای رانندگی در شهر و سفرهای طولانی‌مدت نیز، کاربرد دارند. حالا بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا تلاش می‌کنند تا تنوع محصولات در کلاس کراس‌اور و شاسی‌بلند را افزایش دهند. برندهای معروف با کاهش تقاضا برای انواع سدان و هاچبک، رو‌به‌رو هستند که اهمیت کراس‌اورها برای سودآوری شرکت‌های خودروساز را نشان می‌دهد.

کرولا، پرفروش‌ترین خودرو تاریخ تویوتا و صنعت جهان محسوب می‌شود. این محصول در نسخه‌های مختلف طی ۵۴ سال، بیش از هر محصول دیگری در دنیا، تولید شده است. با این اوصاف، می‌توان فروش عالی یک کراس‌اور با نام کرولا کراس را پیش‌بینی کرد. تویوتا، با عرضه C-HR در کلاس کراس‌اورهای شهری، موفقیتی جهانی به‌دست آورد و حالا از همان پلتفرم و معماری (TGNA-C) برای کرولا کراس استفاده خواهد کرد.


نکته مهم اینکه، کرولا کراس از C-HR بزرگ‌تر و البته کوچک‌تر از راو4 است. این شرایط با طول ۴,۴۶۰ میلی‌متر، عرض ۱۸۲۵ میلی‌متر و ارتفاع سقف استاندارد ۱۶۲۰ میلی‌متر همراه می‌شود. فاصله محورهای ۲۶۴۰ میلی‌متر نیز، راحتی بسیار خوبی برای سرنشینان کرولا کراس فراهم می‌کند.

 

تویوتا کرولا کراس هیبرید



کرولا کراس رونمایی شده در تایلند، مجهز به پیشرانه مشابه کرولا سدان استاندارد است. موتور ۱/۸ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۷۵ نیوتن‌متر برای این کراس‌اور دیفرانسیل جلو، کافی به‌نظر می‌رسد و درکنار جعبه‌دنده CVT، پاسخگوی مصارف خانوادگی خواهد بود.

 

تویوتا کرولا کراس هیبرید

تویوتا برای جدیدترین محصول خود، قوای محرک هیبرید نیز فراهم کرده است. این مدل، با یک موتور برقی ۶۰۰ ولت که ۷۲ اسب‌بخار (۵۴ کیلووات) قدرت و ۱۶۳ نیوتن‌متر گشتاور دارد همراه خواهد بود. درکنار پیشرانه بنزینی ۱/۸ لیتری با قدرت ۹۸ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر، مجموع قدرت خروجی کرولا کراس هیبرید، احتمالا مشابه کرولا سدان هیبرید، معادل ۱۲۱ اسب‌بخار خواهد بود. باتوجه‌به آمار موجود از عملکرد کرولا سدان هیبریدی، می‌توان پیش‌بینی کرد مدل کراس، میانگین مصرف سوخت ۴/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۹ تا ۱۰ ثانیه داشته باشد.

بازار کشورهای منطقه‌ی جنوب شرق آسیا موسوم به آسه‌آن (ASEAN)، توجه ویژه‌ای به کراس‌اورهای کم‌ارتفاع دارد. این خودروها با سقف بلند و کف نزدیک به‌زمین، درکنار ویژگی‌های کاربردی، مناسب قد و قامت مردم این ناحیه هستند. تویوتا همواره محبوب‌ترین برند خودروسازی در تایلند بوده است و ماه گذشته نیز، میزبان مراسم رونمایی از مدل جدید هایلوکس بود.

مدیران بزرگ‌ترین خودروساز دنیا تصمیم گرفته‌اند، تایلند و کارخانه بزرگ تویوتا در این کشور، اولین محل تولید و عرضه کرولا کراس باشد. به مرور زمان و از سال ۲۰۲۱، فروش جهانی این خودرو آغاز خواهد شد.

منبع: زومیت
 

کد خبر 124192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha