خودروسازان برای بقا نیازمند تعامل و همراهی قطعه سازان هستند / انسجام با قطعه سازان کاهش ارزبری را افزایش داد

مدیر توسعه صنایع ریلی و خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به لزوم تعامل و همراهی خودروسازان با انجمن های قطعه سازی گفت: خودروسازان برای بقا نیازمند تعامل و همراهی با زنجیره تامین و تیر وان های یک و دو و 3 هستند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمدرضا شیخ عطار در نشست هم‌اندیشی انجمن همگن قطعه سازی کشور که با حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس، خودروسازان، نمایندگان وزارت صمت و سازمان گسترش برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: فرایند داخلی سازی قطعات خودرو فرصتی برای کسب و کار و کاهش ارزبری برای صنایع خودرو و قطعه‌سازی است و می توان با تعامل و انسجامی که با قطعه سازان ایجاد می شود امکان داخلی سازی و کاهش ارزبری را افزایش داد و مزیت های موجود به بهترین شکل بهره برد.

وی در ادامه بر لزوم اصلاح قیمت خودرو تاکید کرد و گفت: نمی توان قیمت ارز بالا برود اما قیمت خودرو اصلاح نشود اگر چه اصلاح قیمت خودرو نظر همه را تامین نخواهد کرد توان خرید مردم را نیز افزایش نمی دهد اما با این اقدام با کاهش و تعدیل تقاضا روبه رو خواهیم بود و باید برای آن زمان فکری شود.

 

محمدرضا شیخ عطار



وی همچنین به تولید خودرو برقی در کشور اشاره و تولید این خودروها را یک الزام و مزیت در کشور دانست و اظهار داشت: چه بخواهیم و نخواهیم خودرو برقی در راه است و ظرف 3 تا 4 سال آینده وارد بازار می شود در حالی که تولید خودروهای برقی نیازمند 35 قطعه جدید است که در این زمینه نیازمند دانش فنی، سرمایه گذاری و همکاری‌های جدید خواهیم بود.

مدیر توسعه صنایع ریلی و خودرو ایدرو، صنعت خودرو و قطعه سازی را یکی از شفاف ترین صنایع ذکر کرد و گفت: صنعت خودرو در قیاس با سایر صنایع در کشور تاکنون وظایفشان را به بهترین نحو انجام دادند.

کد خبر 124193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha