رشد اقتصادی و كاهش نرخ بیكاری با توسعه صنعت خودرو

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شركت های دانش بنیان و خودروسازان برای همکاری باید اعتماد یکدیگر را جلب كنند تا شركت های خودروسازی مصمم به همكاری های مشترك با دانش بنیان ها شوند.

به گزارش پرشین خودرو، علی جدی حضور شركت های دانش بنیان در عرصه تولید و صنعت خودرو را مفید دانست و گفت: كشور نیروهای متخصص در حوزه صنعت خودرو كم ندارد و البته ظرفیت های خوبی در این زمینه وجود دارد اما با برنامه ریزی مطلوب می توان ظرفیت و تخصص موجود را در مسیری هدایت كرد كه صنعت خودرو به رشد و اهدافی كه برای آن ترسیم شده، برسد.

 



وی افزود: یكی از بخش هایی كه صنعت خودرو می تواند از آن بهره مند شود، مجموعه های دانش بنیان است؛ حمایت از شركت های دانش بنیان و ایجاد انگیزه در درون این مجموعه ها می تواند موجب پیشرفت در حوزه های مختلف علمی و فنی صنعت خودرو شود.

خودروسازان برای دانش بنیان ها ایجاد انگیزه كنند

عضو كمیسیون صنایع مجلس، همكاری شركت های دانش بنیان با صنعت خودرو را امری اثربخش دانست و گفت: خودروسازان باید بتوانند با ایجاد انگیزه و حمایت از شركت های دانش بنیان آنها را در راستای نیل به اهداف دراز مدت صنعت خودرو و قطعه سازی سوق دهند و بهترین بهره برداری را از شرایط داشته باشند چرا كه توسعه صنعت خودرو منجر به رشد اقتصادی و كاهش نرخ بیكاری می شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: با استفاده از دانش بنیان ها ضمن قطع وابستگی به دانش و توان مهندسی شركت های خارجی شاهد رونق تولیدات داخلی خواهیم بود و دیگر صنعت خودروسازی به خاطر تحریم و سایر سیاست های مغرضانه كشورها، زمین گیر نمی شود و در مقابل شركت های دانش بنیان به واسطه نیاز صنعت می توانند دانش خود را به روز و حتی به سمت ارتقاء آن حركت كنند.

کد خبر 124195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha