قانون جامع خودرو به زودی تدوین می شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم از تشکیل کارگروهی برای تدوین قانون جامع خودرو خبر داد و گفت: عرضه خودرو در بورس با قیمت توافقی بهترین راهکار برای رفع مشکلات کنونی و جلوگیری از دلال بازی در بازار خودرو است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، روح الله ایزدخواه، با بیان این مطلب گفت: در شرایطی بورس ما در دنیا رکورد زده است که صنعت خودرو کشور با وجود این حجم از تقاضای بالقوه و بالفعل همچنان مشکل نقدینگی دارد و این تناقصی است که باید حل شود.

وی که در نشست هم‌اندیشی انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با اعضای کمیسیون صنایع مجلس، خودروسازان، نمایندگان وزارت صمت و سازمان گسترش سخن می گفت، با اشاره به راهکارهای رفع مشکل نقدینگی در صنعت خودرو، فروش خودرو در بورس را از جمله این راه حل ها دانست و اظهار داشت: با عرضه خودرو در بورس با قیمت توافقی پایه ، ضمن اینکه این امر مانع دلال بازی در بازار خودرو می شود بلکه با پرداخت سهم قطعه سازان ، معضل نقدینگی در این صنعت نیز برطرف خواهد شد.

 

ایزدخواه


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه صنعت را جبهه اصلی جنگ تحمیلی اقتصادی و صنعتگران را جهادگران این جبهه دانست و تاکید کرد: من قائل به مچ گیری در صنعت خودرو نیستم از این رو با شیوه تحقیق و تفحص در این صنعت مخالفم بلکه معتقدم باید با تعامل و اجماع به بسته مشترکی دست یابیم.

ایزدخواه تصریح کرد: در صورت تعامل و اجماع در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور در سال جاری جهش واقعی در خودروسازی محقق خواهد شد چرا که خودروسازی در ایران به جهت حرکت در مسیر در نوآوری و خودکفایی و کشش خوب در بازار آماده ترین صنعت برای تحقق جهش تولید است .


صنعت خودرو و قطعه سازی بزرگ ترین دارایی کشور است / کمیسیون صنایع در کنار قطعه سازان است

در ادامه این نشست معصومه پاشایی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم، این کمیسیون را پشتیبان و حامی صنعت خودرو و قطعه سازی کشور دانست و گفت: صنعت خودرو و قطعه سازی بزرگ ترین دارایی کشور است بنابراین مطئمن باشید که کمیسیون صنایع در کنار این صنعت است.

 

پاشایی


وی با اشاره به اینکه همه ما سوار بر یک کشتی هستیم، تاکید کرد: به هر میزان بازی تحریم ها فشرده تر می شود و صنعت و تولید کشور بیشتر در منگنه قرار می گیرد ما بیشتر قدر این صنعت را می دانیم.

پاشایی خاطر نشان کرد : با آغاز مجلس یازدهم مباحث زیادی در خصوص رفع مشکلات و حمایت از صنعت خودرو در کمیسیون صنایع صورت گرفته است اما در این میان مطالبات به حق مردم نیز وجود دارد که باید پاسخ داده شود.

نماینده مرند و جلفا در مجلس در ادامه با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در صنعت خودرو دنیا، اظهار داشت: باید این واقعیت را بپذیریم که در حالی که بسیاری از کشورها بعد از ایران صاحب صنعت خودرو شدند ولی امروز بسیار جلوتر از ما هستند هر چند معتقذیم که تحریم ها بر این جریان بی تاثیر نبوده است.

پاشایی همچنین از مدیر عامل ایران خودرو به دلیل اقدامات صورت گرفته در این مجموعه تشکر کرد و گفت: تلاش های مدیرعامل مدیر جوان و پر تلاش ایران خودرو در این مدت کوتاه معادل 10 سال در این صنعت بوده است و این یعنی گام دوم انقلاب که مورد نظر مقام معظم رهبری است که می فرمایند کارها را با جوان ها دنبال نمایید.


قطعه سازان سرداران جنگ اقتصادی هستند

همچنین در ادامه این نشست سید علی موسوی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه قطعه سازان و صنعتگران سرداران جنگ اقتصادی هستند ، بر لزوم توجه جدی به نهضت داخلی سازی در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تاکید کرد.

وی ضمن تشکر و خداقوت از تلاش قطعه سازان در سنگر تولید، گفت: مشکلات امروز کشور در حوزه های مختلف ارزی و تولید ناشی از جنگ اقتصادی است و باید در این شرایط قرارگاه فرماندهی برای مقابله با این جنگ اقتصادی تشکیل شود.

 

موسوی

موسوی همچنین با اشاره به اهمیت نهضت داخلی سازی در صنعت خودرو و قطعه سازی تصریح کرد : نهضت داخلی سازی زمانی محقق می شود که موضوع شرکتهای دانش بنیان و کسب دانش و فن آوری لازم در این عرضه جدی گرفته شود.

نماینده ملکان در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به لزوم تقویت رابطه صنعت و دانشگاه ، به طرح برخی دغدغه ها در خصوص هزینه‌های پژوهش در صنعت خودرو و قطعه سازی پرداخت و خاطر نشان کرد : صندوق‌هایی در معاونت علمی ریاست جمهوری تعریف شده که می‌توان از ظرفیت آنها برای پوشش هزینه‌های پژوهش در قطعه‌سازی و خودروسازی استفاده کرد.

موسوی در پایان با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، برنامه ریزی به دستیابی به آمار تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال 99 را حرکتی تحسین برانگیز دانست و گفت: مجلس یازدهم برای رفع مشکلات و تصویب قوانین و مقررات مناسب آماده و پای کار است چرا که معتقدیم بن بستی در کشور وجود ندارد.

کد خبر 124199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسمی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 0
    درود بر شما برای پیشرفت صنعت لازم است که موازی کاری ممنوع شود .مگر چند تا شرکت برای تولید خودرو استارت و دینام بسازند . مگر برای این تعداد خودرو چند تا شرکت قطعه ساز باید صندلی بسازند یک شرکت کافی است .