کد خبر 124205
۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
 تغییرات مدیریتی فولکس واگن ادامه دارد

برنهارد میر پس از پنج سال از ریاست خودروسازی اشکودا کنار می رود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، برنهارد میر پس از پنج سال ریاست بر خودروسازی اشکودا، آخر همین ماه از سمتش کنار می رود. اشکودا بزرگ ترین خوروسازی واقع در جمهوری چک است که در سال ۱۸۹۵ تاسیس شد و اکنون یکی از زیرمجموعه های خودروسازی آلمانی فولکس واکن محسوب می شود.

اشکودا با صدور بیانیه ای اعلام کرده است جانشین میر در ماه اوت و توسط اعضای هیات مدیره انتخاب خواهد شد اما از ذکر دلایل کناره گیری میر خودداری کرده است. میر سال ۲۰۱۵ و از گروه خودروسازی پورشه به اشکودا آمد و موفق شد با متنوع سازی تولیدات این خودروساز به ویژه در حوزه خودروهای شاسی بلند، سودآوری آن را به بالاترین سطح تاریخ خود برساند.

اشکودا که بیشترین ارزش صادراتی را در بین واحدهای تولیدی کشور جمهوری چک دارد در سال جاری و به دلیل شیوع کرونا با یکی از بدترین سال های عملیاتی خود مواجه است. سال قبل این خودروساز ۱.۲۴ میلیون خودرو فروخته بود.

تغییرات مدیریتی گروه فولکس واگن تنها محدود به زیرمجموعه های آن نیست: آندریاس رنشلر- مدیر خودوروهای سنگین فولکس واگن نیز پیشتر اعلام کرد در ماه ژوین بازنشسته می شود و قرار است هربرت دیز- مدرعامل فولکس واگن نیز به زودی جای خود را به رالف برندستاتر بدهد.

کد خبر 124205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha