در ایستگاه‌‌های مترو درهای حائل نصب می‌شود

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، جزئیات مراحل نصب درهای حائل در ایستگاه‌های مترو را تشریح کرد.

به گزارش پرشین خودرو، فرنوش نوبخت درباره نصب درهای حائل در ایستگاه‌های متروی تهران اظهار کرد: نصب درهای حائل که برای نخستین بار در ایران صورت خواهد گرفت، بیشتر به دلیل این است که سرعت تجاری در مترو را افزایش دهیم زیرا قطارهای ما در بدو ورود به ایستگاه‌های شلوغ با سرعت کمتری وارد می‌شوند و این امر باعث میشود به تعداد قطارهای بیشتری نیاز باشد.


وی با بیان اینکه ما با کمبود ناوگان مواجهیم وبه دنبال انجام کارهایی هستیم که این کمبود جبران شود، ادامه داد: گروه فنی شرکت بهره‌برداری مترو تهران تشکیل شده و هفته گذشته مکاتباتی با شرکتهایی که اعلام آمادگی کرده بودند، آغاز کرده ایم؛ فکر می‌کنم حداکثر تا یک ماه یا 45 روز آینده به مراحل نهایی کار نزدیک‌تر شویم.


مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: تولیدکنندگان نیز باید بررسیهای خود را انجام دهند و با تأمین‌کنندگان قطعات ارتباط برقرار کنند؛ در انجام این کار جدی هستیم و تا پایان سال حتما آن را اجرایی خواهیم کرد.

 

مترو



وی با بیان اینکه ایستگاه‌های تقاطعی وایستگاه‌هایی که مسافران بیشتری دارند مانند دروازه دولت، تئاترشهر و فردوسی در اولویت نصب درهای حائل هستند، تصریح کرد: درایران نمونه درهای حائل وجود ندارد اما تأکیدمان این است که این محصول در کشورمان تولید شود بنابراین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری و همچنین شرایط اقتصادی کشوربه طور حتم تولیدکنندگان داخلی را انتخاب می‌کنیم.

نوبخت درباره بودجه برآورد شده برای تولید درهای حائل گفت: ابتدا باید درهای حائل را در یکی دو ایستگاه نصب و تست کنیم و بعد بودجه آن را تأمین کنیم؛ فعلا موفقیت‌آمیز بودن کار در این است که سرعت تجاری را در ایستگاه‌های تقاطعی افزایش دهیم اما لازم نیست این کار را برای همه ایستگاه‌ها انجام دهیم چراکه ایستگاه‌هایی مانند شهید همت، مسافران کمی دارد.

وی درباره ارتباط سرعت تجاری با درهای حائل اظهار کرد: با وجود درهای حائل، قطار می‌تواند با سرعت بیشتری وارد ایستگاه شود این در حالی است که در وضعیت فعلی، اگر تعداد مسافران زیاد باشد، قطار با سرعت کمتری وارد ایستگاه می‌شود، علاوه بر این، راهبر قطار به کنترل دیداری نیاز دارد و باید برای خروج از سکو خیال آسوده‌ای داشته باشد، مجموع این موارد ما را به این نتیجه رسانده که پروژه را اجرایی کنیم و در نتیجه به سرعت تجاری بیشتری دست یابیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه درباره اینکه برخی کشورها با مشکلاتی مانند به‌موقع باز نشدن درها مواجه هستند، گفت: این موارد، موضوعات فنی است که سازندگان باید به آن توجه داشته باشند.
 

منبع: تسنیم

کد خبر 124209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha