کد خبر 124211
۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
همکاری هوندا ژاپنی با کاتل چینی

حالا که سیاست گذاران دنیا به گذار از خودروهای بنزینی به خودروهای برقی تأکید دارند، صف آرایی برندها و جلب همکاری ها نیز شکل جدیدی پیدا می کند که نمونه آن همکاری هوندا با کاتل چینی است. هفته گذشته خبر همکاری پاناسونیک با تسلا منتشر شده بود.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا برای ساخت باتری های مخصوص خودروهای برقی با شرکت چینی کاتل CATL‌ سرمایه گذاری مشترک انجام می دهند. هوندا 1%‌ از سهام شرکت چینی فناوری آمپرکس معاصر یا Contemporary Amperex Technology (CATL) را خریداری می کند و این دو شرکت با همکاری یکدیگر باتری خودروی برقی خواهند ساخت.

این همکاری زمانی اتفاق افتاده است که اکثر سازندگان به دنبال سینرژی و همکاری های مشترک با سایر شرکت های آینده گرایی هستند که از همین حالا خود را برای آینده آماده می کنند.

هوندا تنها مشتری کاتل نیست، این شرکت چینی از سال گذشته به تسلا، تویوتا و گروه خودروسازی فولکس واگن هم وعده تأمین باتری های خاص خودروهای برقی داده است.


حالا امسال هوندا و کاتل در یک بیانیه مشترک اعلام کرده اند که در توسعه و گسترش فناوری های باتری و تحقیقات در خصوص کسب و کار بازیافت باتری با هم همکاری خواهند کرد. اولین خودروهای هوندا مجهز به باتری های کاتل چینی از سال 2022 وارد بازار می شوند و این دو شرکت در آینده برای تأمین باثبات باتری در سطح جهانی شراکت خود را گسترش خواهند داد.

 

 

هوندا در حال گسترش شراکت های خود با کمپانی های چینی است، از جمله سال گذشته شرکت هوندا با خودروسازی GAC‌ یک جوینت ونچر به امضا رساند که به موجب آن این خودروساز ژاپنی از طریق این خودروساز چینی، کراس اور و شاسی بلند Everus VE-1 به بازار چین عرضه کند.

هوندا همچنین با شرکت هیتاچی –سازنده قطعات الکترونیکی- وارد شراکت شده که قرار است برای خودروهای هیبریدی و هیبریدی قابل شارژ با پریز برق و خودروهای برقی موتور و قوای محرکه تأمین کند.

در بازار آمریکای شمالی، هوندا با جنرال موتورز وارد شراکت شده و قرار است دو خودروی برقی با کمک هم به بازار عرضه کنند. هوندا و جنرال موتورز در توسعه خودروهای هیدروژنی هم با هم همکاری می کنند.

کاتل چینی در حال ساخت یک کارخانه در کشور آلمان است و در حال برنامه ریزی برای ساخت یک کارخانه در آمریکا است. کاتل چینی در توکیو هم دفتر کار دارد. ارزش سهام کاتل در فهرست بورس شنژن به 200 یوآن (28.54 دلار) رسیده است.

کد خبر 124211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha