کد خبر 124283
۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
ضدعفونی ناوگان هواپیمایی طبق استاندارد یاتا

معاون خدمات فرودگاهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ضدعفونی ناوگان هواپیمایی طبق استاندارد یاتا انجام می‌شود گفت: هر شب هواپیماها پیش از پروازهای صبح روز بعد ضدعفونی می‌شوند.

به گزارش پرشین خودرو، بازدید اصحاب رسانه از عملیات ضد عفونی ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در فرودگاه مهرآباد انجام شد. در این مراسم معاون خدمات فرودگاهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برای ضد عفونی ناوگان هما از مایع ضد عفونی با استاندارد تعیین شده اتحادیه اروپا و یاتا استفاده می‌کنیم.

حسن خرسند افزود: هواپیماها شب‌ها و پس از آخرین پرواز ضد عفونی می‌شوند و این ضد عفونی تا 24 ساعت اثرگذاری دارد و پس از 24 ساعت مجددا ضدعفونی هواپیماها انجام می‌شود.


وی ادامه داد: طبق دستورالعمل از محل 4 منبع موثق کمیته پیشگیری از کرونا در هما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشکیل دادیم. معاونان مختلف از خدمات فرودگاهی، منابع انسانی، بازرگانی و... که با مسافران در ارتباط هستند در این کمیته حضور دارند.


خرسند افزود: از منابع سزامان هواپیمایی کشوری،‌وزارت بهداشت و سازمان ایمنی دستورالعمل‌ها به ما ارجاع شد و در کمیته پیشگیری از شیوع کرونا زمینه سازی برای اجرای آن انجام شد.

معاون خدمات فرودگاهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: ‌در 4 ماه گذشته مواد ضد عفونی برای انجام مراحل ضدعفونی به عنوان رفرنس از وزارت بهداشت گرفته شد.

 

ضدعفونی هواپیما


وی گفت: هر پرواز زمانی که برای ماندن در تهران و شهرستان‌ها در فرودگاه می‌ماند از ساعت 22 یا 23 آن روز کل داخل کابین که مسافر با آن در تماس است ضد عفونی می‌شود که این ضد عفونی‌ها طبق پروتکل است.

معاون خدمات فرودگاهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: از پایگاه تهران روزانه 16 فروند هواپیما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ضد عفونی می‌کنیم. همچنین در مناطقی که استان‌های قرمز از نظر شیوع کرونا هستیم، در شهرستان‌ها نیز ضد عفونی هواپیماها پس از پرواز انجام می‌شود. همچنین به درخواست خلبان اگر مسافری در پرواز مشکوک به کرونا باشد ضدعفونی مجدد انجام می‌شود، البته تأکید می‌شود مسافران پیش از ورود به فرودگاه از نظر ابتلا به کرونا چک می‌شوند.

وی افزود: همچنین در داخل پرواز اگر تعداد مسافر کم باشد چیدمان مسافر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طبق دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌دهیم.

خرسند گفت: دو ردیف صندلی آخر هر هواپیما طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی خالی می‌ماند تا در آن دو ردیف اگر مسافری عطسه یا سرفه داشته باشد به آنجا منتقل می‌شود.

معاون خدمات فرودگاهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در همه ایستگاه‌های هما در شیراز، مشهد، اصفهان، اهواز و... اقدامات ضدعفونی و مسائل بهداشتی همچنین ظرفیت پرواز و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 124283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha