کد خبر 124286
۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
هوندا فیت اسپورت، تعریف جدیدی برای آفرود

هوندا فیت اسپورت کمی از زمین فاصله گرفته و کمی به تجهیزات آن برای سفر به دشت و دمن افزوده شده و در مجموع تعریفی جدید به آفرود یا «رفتن به هر کجا» داده است.

به گزارش پرشین خودرو، خودروی آفرود، از کارخانه آفرود به دنیا نمی آید، صاحب خوش ذوق آن باید به تدریج و با حوصله آن را برای سفرهای آفرود تجهیز کند. سال 2015، شرکت هوندا کمپین تبلیغاتی برای نسل جدید فیت خود به راه انداخت و از شعار Fit for you‌ یا «مناسب برای شما» استفاده کرد. «جفرسون پالما» هم این شعار هوندا را خیلی جدید گرفت و با ورود این خودرو به زندگی اش،‌ هم سبک زندگی اش دچار تغییر شد هم این خودروی هوندا که در تصویر می بینید. جفرسون تعداد زیادی تصویر از مسیرهای آفرود را با این خودرو در یوتیوب به اشتراک گذاشته است.

تایرهای 30 اینچی مخصوص جاده خاکی در این خودروی «فیت» اسپورت هوندا باعث شده در جلو 2.5 اینچ و در عقب 4 اینچ بیشتر از زمین فاصله بگیرد. این هوندای فیت اسپورت خیلی از تجهیزات دشت و دمن را از خودروهای دیگر به عاریه گرفته است. برای مثال اسنورکل (خرطومی جریان هوا) را از تویوتای لندکروزر گرفته که به خوبی کار می کند. گلگیرهای عقب را هم از جیپ چروکی به عاریه گرفته است. به عقب این خودرو هم یک لاستیک زاپاس، ابزار یدک کشی، تقویت آنتن، دو باک قابل حمل اضافه بنزین نصب شده و در سقف خودرو هم یک رک مخصوص افزوده شده تا بار بیشتری را با خود حمل کند. وینچ (قرقره کابلی)، چراغ های ال ایی دی و محافظ سنگ پرانی زیر رکاب هم این خودرو را آماده برای عبور از مسیر های صعب العبور کرده است.

با این که شباهت به خودروهای نمایشگاه های SEMA‌ دارد اما استفاده روزمره از آن خیلی دور از ذهن نیست.

در یوتیوب فیلم های زیادی از این خودروی آفرود منتشر شده است. یکی از فیلم های جالب این فیت اسپورت، عبور از مسیر معدن ریوارد در کالیفرنیا است. این مسیر یکی از دشوارترین و چالشی ترین مسیرها برای خودروهای آفرود است. فیت اسپورت هوندا مثل اسمش «فیت»، لاغراندام است و برای عبور از مسیرهای دشوار ساخته شده است. بخشی هایی از مسیر معدن مذکور طوری است که دور دو فرمان اصلا ممکن نیست.

برخی از مسیرها به هیچ عنوان برای رانندگان آماتور مناسب نیستند،‌ به بیان دیگر،‌ داشتن خودروی فیت اسپورت یا هر خودروی دیگر آفرود به این معنا نیست که هر راننده ای می تواند هر جایی که دلش خواست برود و دچار مشکل نشود.

منبع: سایپا

کد خبر 124286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha