کد خبر 124302
۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
رونمایی از سوپراسپرت Panther ProgettoUno

شرکت ایتالیایی Ares Design در راستای برنامه خود برای احیای مدل‌های افسانه‌ای کلاسیک، از خودروی سوپراسپرت Panther ProgettoUno مجهز به پیشرانه لامبورگینی هوراکان رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت تیونینگ خودرو ایتالیایی Ares Design در سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه کنکورسو دلگانزا (کنکو دلگانس) به‌طور رسمی از سوپراسپرت Panther ProgettoUno رونمایی کرد که نسخه‌ای مدرن از مدل قدیمی د توماسو پانترا (De Tomaso Pantera) به شمار می‌رود. پانترا خودرو اسپرت پیشرانه وسط متعلق به خودروساز ایتالیایی د توماسو است که بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۳ تولید می‌شد و در ۲۲ سال حدود ۷،۰۰۰ دستگاه از این مدل محبوب به فروش رسید.

از آن زمان تاکنون، سوپراسپرت آرس دیزاین از نمونه اولیه به مدل تولیدی تبدیل شده است؛ البته اگر این اصطلاح برای خودرویی با تیراژ حدود ۲۱ دستگاه مناسب باشد. برای بزرگداشت این لحظه، Ares Design اولین فیلم پویا از Panther ProgettoUno را منتشر کرده است. این فیلم با عنوان «شکل‌دهی کربن» که در جاده‌های اطراف شهر مودنا فیلم‌برداری شده، به موادی که بدنه سوپراسپرت آرس دیزاین از آن ساخته شده است، اشاره می‌کند.


سبک ظاهری این سوپراسپرت و نام آن اشاراتی آشکار به مدل نمادین د توماسو پانترا در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰دارد. بدنه تهاجمی کاملا از فیبر کربن ساخته می‌شود و برای دستیابی به بهترین عملکرد آیرودینامیکی، ازطریق فناوری CFD طراحی شده است. طراحی جالب در بیرون این خودرو در فضای داخل کابین نیز ادامه می‌یابد؛ جایی که داشبورد کلاسیک مجهز به پنل نشانگر دیجیتالی، چرم سفارشی و تزئینات داخلی آلکانترا، تزئینات فیبر کربنی و اهرم تعویض دنده آلومینیومی وجود دارد. پانتر همچنین از سیستم صوتی باکیفیت دنیل هرتز بهره می‌برد.

 

سوپراسپرت Panther ProgettoUno

درحالی‌که بدنه شبیه به سوپراسپرت‌های کلاسیک طراحی شده و حتی از چراغ‌های جلوی LED شبیه این مدل‌ها نیز استفاده می‌کند، زیر کاپوت بسیار مدرن و به‌روز است. زیرا پانتر ProgettoUno از پیشرانه لامبورگینی هوراکان در زیر کاپوت خود بهره می‌برد. پیشرانه ۵/۲ لیتری خورجینی ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۶۴۱ اسب‌بخار در ۸،۲۵۰ دوربردقیقه و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر در ۶،۵۰۰ دوربردقیقه با ECU جدید و سیستم اگزوز فولاد ضدزنگ دست‌ساز مجهز می‌شود.

 

سوپراسپرت Panther ProgettoUno

پیشرانه V10 نیروی خود را ازطریق جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه و سیستم تمام چرخ محرک Haldex با کنترل الکترونیکی به چرخ‌ها منتقل می‌کند. درنتیجه پانتر قادر است در زمان ۳/۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد و بیشینه سرعت آن به ۳۲۵ کیلومتربرساعت می‌رسد. آرس دیزاین می‌گوید که روی سیستم انتقال قدرت و تعلیق کار کرده و در حال توسعه تنظیماتی است که به‌طور خاص واکنش‌های سریع و بازخورد دقیق آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

تولید سوپراسپرت Panther ProgettoUno که اولین مدل از برنامه احیای خودروهای افسانه‌ای آرس دیزاین به شمار می‌رود، پیش از این آغاز شده است. ۲۱ دستگاه از این سوپراسپرت ساخته خواهد شد و قیمت هر دستگاه به حدود ۶۹۷.۵۰۰ دلار می‌رسد.

منبع: زومیت

کد خبر 124302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha