مرسوله‌های پستی قاچاق توسط پلیس راه‌آهن توقیف شد

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور از کشف و توقیف کالای قاچاق در قالب مرسوله‌های پستی به ارزش بیش از یک میلیارد ریال در انبار توشه ایستگاه راه‌آهن تهران خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، سردار "حشمت اله ملکی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران دایره آگاهی با تشدید اقدامات نظارتی حین کنترل بارهای صادره از ایستگاه راه آهن تهران در انبار توشه، به تعدادی کارتن و گونی در پوشش مرسوله پستی مشکوک شدند.


وی با بیان اینکه شیوه و شگرد اغلب قاچاقچیانی که صنعت ریلی کشور را برای این منظور انتخاب می کنند استفاده از مرسوله های پستی است، افزود: همکاران هوشیار بنده با توجه به عدم ارائه مدارک مثبت گمرکی اجازه هرگونه فعالیت را به سودجویان و افراد فرصت طلب نداده و بار موصوف را برابر قانون و مقررات توقیف می کنند.

فرمانده پلیس راه آهن کشور تصریح کرد: در اجرای دستور مقام قضائی با حضور نمایندگان اداره پست، بار توقیف شده به تفکیک مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت ۸۲ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی، ۳۶ جفت کتانی ورزشی و ۲۲ دستگاه انواع لوازم آشپزخانه خارجی کشف و برابر دستور مقام قضائی تحویل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شد.

سردار ملکی با اعلام اینکه کارشناسان ارزش ریالی این تعداد کالای قاچاق را یک میلیارد و ۴۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال برآورد کردند،خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با این پدیده شوم و کمک به جهش تولید و حمایت از کالای ایرانی، اقدامات فنی پلیسی اعم از پایش و بررسی کالاهای وارده و صادره در ایستگاه ها و انبار توشه، مجرمان و قاچاقچیان را رصد کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 124318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha