خریداران ماشین آلات معدنی ساخت داخل یارانه می‌گیرند

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: خریداران ماشین‌آلات معدنی ساخت داخل از یارانه سود تسهیلات برخوردار می‌شوند.

به گزارش پرشین خودرو، خداداد غریب پور گفت: مقرر شده با هدف توسعه ساخت داخل و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، تا چهاردرصد از سود تسهیلات را به صورت یارانه در اختیار معدنکارانی که به شیوه مزبور اقدام کنند،‌ در قالب یارانه پرداخت کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو پیرامون سیاست‌های ایمیدرو در تقویت تولیدات داخلی، اضافه کرد: مجموعه این اقدامات سبب تحقق شعار "جهش تولید" می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش از این، ایمیدرو با پیشنهاد صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی مبنی بر حمایت از سازندگان ماشین‌آلات معدنی،‌ موافقت کرده بود و به تازگی مصوبه هیات عامل ایمیدرو در این باره نیز صادر شده است.

صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ایمیدرو فعالیت می‌کند. عملکرد این صندوق، متمرکز بر پشتیبانی از معادن بخش خصوصی است و خدمات ارایه شده این صندوق بیمه به شکل عمده بر مناطق کم برخودار کشور متمرکز است.


اردیبهشت ماه امسال نشست سیاست‌گذاری به منظور تامین و نوسازی ماشین‌آلات معدنی در وزارت صنعت با حضور کارفرمایان بزرگ معدنی برگزار شد و چگونگی تامین ارز ماشین‌آلاتی ‌که مشابه ساخت داخل ندارند، مورد بررسی قرار گرفت.

 

ماشین آلات معدنی ساخت داخل


وزارت صنعت اعلام کرد: پارسال ۳۲۱ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات معدنی وارد کشور شده که با نیاز این بخش همخوانی ندارد.

موضوع نحوه تأمین ماشین آلات سنگین معدنی، چگونگی استفاده از ظرفیت و توان تولید ساخت ماشین آلات معدنی در داخل کشور و نقش معاونت معدن و صنایع معدنی در این زمینه، با توجه به ظرفیت های موجود در نشست با کارفرمایان بزرگ معدنی مورد بررسی قرار گرفت.

هیات وزیران اردیبهشت ماه امسال مصوبه ورود و ترخیص ماشین‌آلات معدنی و راهسازی غیراسقاطی دارای نشان تجاری معتبر جهانی را اصلاح کرد و براساس آن تا پایان سال ۱۳۹۹ با ارز بازار ثانویه اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این مهم قابل انجام است.
 

کد خبر 124330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha