کد خبر 124332
۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
واگذاری 55 درصد سهم هپکو به تأمین اجتماعی

با مصوبه دولت و در راستای پرداخت بدهی به سازمان تأمین اجتماعی قرار است، سهام 9 شرکت جدید به ارزش 320 هزار میلیارد ریال به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شود.

به گزارش پرشین خودرو، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز 16 تیر ماه و در حاشیه وبینار بین‌المللی روز جهانی تعاون در محل وزارت کار به خبرنگاران اعلام کرد: دولت قرار است به زودی بخش مهمی از بدهی‌های خود به سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کند.

عمده بدهی دولت به تأمین اجتماعی بابت 3 درصد از حق بیمه کارگران است که طی سال‌های گذشته انباشته شده و اکنون دولت مانند رویه سال‌های قبل می‌خواهد سهام شرکت‌های زیرمجموعه خود را به سازمان تأمین اجتماعی واگذار کند.

البته برخی کارشناسان از این رویه انتقاد می‌کنند که سازمان تامین اجتماعی به جای کار تخصصی تامین اجتماعی به هلدینگ بزرگی از شرکتهای رنگارنگ سابقا دولتی و حالیا تامین اجتماعی تبدیل شده و انحصار از دولتی به انحصار شبه دولتی تبدیل شده است.

بر اساس مصوبه 23 تیر 99 هیأت وزیران، قرار است به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و با استناد به بند «و» تبصره 2 ماده واحده قانون بودجه 99 کل کشور، دولت تصویب کرد، سهام دولت و متعلق به دولت به شرح جدول زیر پس از کسر سهام ترجیحی از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه توسط سازمان خصوصی‌سازی بابت رد بخشی از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی و به ارزش تقریبی 320 هزار میلیارد ریال واگذار شود.

 

واگذاری 55 درصد سهم هپکو


2- قیمت نهایی سهام شرکت‌های موضوع تصویب‌نامه مطابق آئین‌نامه اجرایی شیوه‌های قیمت‌گذاری بنگاه‌ها مصوب 20 اسفند 87 شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و تصویب هیأت واگذاری تعیین می‌شود.

سازمان خصوصی‌سازی موظف است ظرف یکسال از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه قیمت سهام شرکت‌های یاد شده را مطابق آئین‌نامه مذکور جهت تصویب به هیأت وزیران ارائه نماید.

همچنین در بند دیگری از این تصویب‌نامه آمده است سازمان تأمین اجتماعی مکلف است مازاد بر 17 درصد سهام خود در شرکت‌های موضوع این تصویب‌نامه را به صورت مرحله‌ای و حداکثر تا پایان سال 1399 به بخش دولتی واگذار نماید. چنانچه در مهلت مقرر این امر محقق نشود، وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق سازمان خصوصی‌سازی مجاز است رأسا نسبت به واگذاری مازاد به 17 درصد سهام مذکور اقدام و منابع حاصل از فروش پس از کسر هزینه‌های مترتب بر واگذاری را به حساب سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نماید.

متن کامل این مصوبه را می‌توانید از اینجا + مصوبه دولت برای تامین اجتماعی مصوبه دولت برای تامین اجتماعی + دریافت کنید.

کد خبر 124332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha