کاهش تردد خودروها در تهران با شیوع دوباره کرونا

رییس پلیس پایتخت از کاهش ۲۰ درصدی تردد خودروها در پایتخت نسبت به دو هفته پیش خبر داد و شدت گرفتن دوباره کرونا را در این امر موثر دانست.

به گزارش پرشین خودرو، سردار حسین رحیمی در جلسه قرارگاه کاهش تصادفات با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، شیوع ویروس کرونا و... گفت: امروز خدمت صادقانه و مضاعف همه دستگاه‌ها به مردم در واقع بهترین راه مقابله با دشمنی‌های بدخواهان انقلاب است.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به آمارهایی از وضعیت ترافیکی در پایتخت گفت: تردد خودرو در سطح شهر تهران در مقایسه با دو هفته قبل حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است که به نظر می رسد شیوع دوباره کرونا در این موضوع تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: در شرایط سخت فعلی باید تلاش مضاعفی داشته باشیم و با کار و خدمت رسانی صحیح و سریع و بیشتر در جهت ارتقاء نظم و امنیت اجتماعی و ترافیکی و روانی جامعه تلاش کنیم.

 

سردار حسین رحیمی



رحیمی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال ۹۹ جانباختگان حوادث رانندگی در حوزه درون شهری ۱۹ نفر کاهش داشته است، گفت: در حوزه پلیس راه نیز با کاهش ۱۴ نفری تعداد کشته‌ها مواجه بودیم و در مجموع می‌توان گفت که تعداد کشته‌ها ۳۳ نفر کاهش داشته است. همین امر نیز سبب شده که شرایط فعلی جزء رتبه‌های خوب در میان استانهای کشور باشیم، اما نباید فراموش کرد که کشته شدن حتی یک نفر یعنی ویرانی یک خانواده و باید تعداد کشته‌ها را کاهش دهیم.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه متاسفانه بیشتر کشته شدگان حوادث رانندگی در پایتخت مربوط به عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت است، خاطر نشان کرد: ۴۲ درصد جانباختگان جزو عابران پیاده و ۳۶ درصد نیز جزو راکبان موتور سیکلت هستند. باید تلاش شود که با آموزش‌های صحیح و اقدامات لازم در حوزه عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت فرهنگ سازی بهینه‌ای را انجام دهیم.

رحیمی همچین با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی لازم و ضروری است، گفت: لازم است در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا دقت لازم انجام شود و اماکن انتظامی بطور دقیق گندزدایی و ضد عفونی شوند.

منبع: ایسنا

کد خبر 124338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha