کد خبر 124340
۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
فورد برونکو ۲۰۲۱ رونمایی شد

شاسی‌بلند کلاسیک فورد که خودرویی بسیار محبوب در سال‌های دهه‌ ۷۰ تا ۸۰ میلادی بود؛ سال آینده با چهره و تجهیزات مدرن تولید خواهد شد. برونکو در سه تیپ بدنه ۲در، ۴در و ۴در اسپرت عرضه می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، برونکو ، قدیمی‌ترین محصول فورد در کلاس شاسی‌بلندهای اسپرت است. این خودرو، اولین‌بار سال ۱۹۶۵ رونمایی شد و طی ۱۲ سال با نسل اول در بازار حضور داشت. تا اوایل دههِ ۹۰ میلادی، چهار نسل از برونکو با چهره‌های متفاوت تولید شدند؛ اما همگی آن‌ها ۲در بودند. این محصول، با جثه‌ی بزرگ و ارتفاع بالا نسبت به زمین، از نسل پنجم و اواسط دهه ۹۰ میلادی، محبوبیت خود را از دست داد و حتی با مدل ۴در هم نتوانست، جذب مشتری کند. حالا با افزایش تقاضا برای شاسی‌بلندهای پهن‌پیکر و نیمه‌لوکس، فرصت مناسبی برای فورد فراهم شده است تا نسخه‌ای مدرن از برونکو به بازار امریکا بفرستد.

از سال آینده، برونکو هم مشابه موستانگ، دارای نشان تجاری خاص خود خواهد بود. اسب سرکش که پاهای عقب را بلند کرده و روی دست‌ها ایستاده، لوگوی اختصاصی برونکو است که روی فرمان نیز دیده می‌شود.


نسل جدید، تحت تأثیر اولین مدل برونکو طراحی شده است. این خودرو مشابه نسخه‌ی ۱۹۶۵، دارای ۲ چراغ دایره‌ای در طرفین جلوپنجره است؛ درحالی‌که عبارات BRONCO با فونت درشت و کاملا واضح، فضای بین چراغ‌ها را پوشش می‌دهد. مهم‌ترین المان جدید در طراحی این محصول، دو نوار LED ساده و افقی هستند که از مرکز روشنایی اصلی تا خارج آن، کشیده شده‌اند.

 

فورد برونکو


از نظر طراحی، تفاوت چندانی بین مدل ۲در و ۴در استاندارد وجود ندارد. این خودروها، دارای سپرهای کم‌ارتفاع مناسب تردد در مسیرهای خارج جاده هستند. دو قطعه‌ی اضافی هم در لبه‌ی کاپوت جلو و نزدیک روشنایی اصلی دیده می‌شوند که البته برای مصارف روزانه، کاربرد چندانی ندارند و صرفا می‌توانند برای نصب کابل محافظ، مناسب باشند. این ادوات، در مدل ۴در اسپرت برونکو، وجود نخواهد داشت. دیگر نکته‌ی جالب اینکه، می‌توان سقف فلزی را از برونکو ۲در و ۴در، جدا کرد یا حتی درهای ورودی‌ با حفره‌ی بدنه و پوشش شیشه‌ای سفارش برای داد.

 

فورد برونکو


برونکو ۴در اسپرت، نسخه‌ای لوکس و خانوادگی از این خودرو محسوب می‌شود. سپرها در این مدل، فاصله کم‌تری با زمین دارند و سقف سیاه‌رنگ هم، ثابت است. دیگر تفاوت مهم ۴در اسپرت با ۴در استاندارد، چراغ‌های اصلی و پوشش روی موتور هستند. این خودرو در انتهایی بدنه و ستون سوم هم، متفاوت است.

برخلاف انتظار، فضای داخلی مدل استاندارد و اسپرت، شباهت چندانی ندارند. برای نسخه‌های ۲در و ۴در، حالتی کلاسیک و مشابه مدل ۱۹۶۵ دیده می‌شود. نمایی پهن با خطوط صاف افقی روی داشبورد این خودروها وجود دارد. حتی نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ هم، فاقد برجستگی یا پیچیدگی در طراحی است.

برای مدل ۴در اسپرت، فضای داخلی متفاوت و نسبتا مدرن وجود دارد. نمایشگر استاندارد این خودرو، ۸ اینچ خواهد بود و حالتی شبیه تبلت خواهد داشت. پهنای داشبورد نسخه‌ی اسپرت، کم‌تر است و نوعی کلید گردان به‌جای دسته‌دنده وجود دارد. برخلاف برونکو ۲در و ۴در استاندارد، مدل ۴در اسپرت، فاقد پنل پشت فرمان تمام دیجیتال خواهد بود؛ اما نمایشگر رنگی بین عقربه‌های سرعت و دور موتور، نصب خواهد شد.

پیشرانه برونکو ۲۰۲۱ در مدل پایه، ۲/۳ لیتری ۴ سیلندر مجهز به فناوری توربوشارژ اکوبوست فورد است. این موتور، قدرت ۲۷۰ اسب‌بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر تولید خواهد کرد؛ ضمن اینکه همراه جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته دستی یا ۱۰ سرعته خودکار، قابل سفارش است. دیگر نسخه‌ی برونکو، با پیشرانه V6 توئین‌توربوشارژ ۲/۷ لیتری اکوبوست تولید می‌شود تا قدرت ۳۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۴۲ نیوتن‌متر فراهم کند. برونکو ۲۰۲۱ در نسخه‌های دیفرانسیل جلو یا دودیفرانسیل تولید خواهد شد.

برونکو ۲۰۲۱، بهار سال آینده وارد بازار امریکا می‌شود. قیمت نسخه پایه از مدل ۲در با جعبه‌دنده دستی، ۲۸,۵۰۰ دلار است. نسخه‌های ۴در با امکانات کامل، نزدیک به ۶۰ هزار دلار قیمت خواهند داشت. این خودروها با پیش‌پرداخت ۱۰۰ دلار، در نمایندگی فورد ثبت نام می‌شوند.
 

منبع: زومیت

کد خبر 124340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha