کد خبر 124345
۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
تگزاس، به تسلا معافیت مالیاتی می‌دهد!

ایالت تگزاس در رقابت با ایالت کالیفرنیا، معافیت مالیاتی برای تسلا در نظر گرفت تا در نزدیکی شهر آستن کارخانه تولید خودرو احداث کند.

به گزارش پرشین خودرو، حوزه استحفاظی تراویس در ایالات تگزاس در رأی گیری برای احداث کارخانه جدید تسلا رأی آورد و به این ترتیب تسلا معافیت مالیاتی به ارزش 14.7 میلیون دلار برای ساخت کارخانه به دست آورد و در نزدیکی فرودگاه شهر آستن ایالت تگزاس،‌ برای چند هزار نفر اشتغال ایجاد شد.


کارخانه بعدی «گیگافکتوری» در محله ای از شهر آستن احداث می شود که به محدوده توسعه «آستن سبز» معروف است. تسلا باید ابتدا در این مکان انتخاب شده، زمین خریداری کند که بخش مهم کار نیست چون با حدود 5 میلیون دلار امکان پذیر است اما ایجاد کارخانه ای که بتواند در آن وانت های سایبرتراک تسلا را بسازد نیاز به 1.1 میلیارد دلار سرمایه دارد.


محلی که انتخاب شده به رود کلرادو نزدیک است. مردم این شهر دوست دارند نام این پروژه را «پروژه رود کلرادو ال ال سی» بگذارند. همین موضوع جنب و جوشی در هواداران تسلا و مردم این شهر ایجاد کرده و در چند مرحله مختلف گردهمایی برگزار کرده اند. در ایالات تگزاس باشگاهی با عنوان «باشگاه هواداران تسلا» ایجاد شده است. حتی در بین تاجران این ایالت این جنب و جوش به وجود آمده که چه کسانی قرار است فروشنده و ارائه دهنده خدمات به محصولات این کارخانه باشند.

به طور طبیعی مسئولان ایالت به ایجاد اشتغال می بالند و دم از به وجود آوردن شغل برای فرزندان این ایالات می زنند. در فوریه 2020 کمیسیون نیروی کار در تگزاس اعلام کرده بود که فقط در محدوده استحفاظی تراویس –جایی که قرار است تسلا کارخانه جدید بسازد- 19,342 نفر آماده برای استخدام وجود دارد و نرخ بیکاری در این منطقه 2.6 درصد است. از ماه مه سال 2020 به دلیل کرونا بیکاری در تمام دنیا شدت گرفته است و این منطقه هم مستثنی نیست.

با نگاه به وضعیت موجود تسلا، در کارخانه فرمونت کالیفرنیا، حدود 10 هزار نفر استخدام این خودروسازی هستند و می توان به یک حساب سرانگشتی گفت که همین مقدار اشتغال در این منطقه ایجاد خواهد شد. حداقل دستمزد در این کارخانه 15 دلار در ساعت در نظر گرفته شده و حداقل روی کاغذ آمده است.

یکی از نگرانی های موجود، نحوه برخورد الون ماسک در رویارویی با شیوع ویروس کرونا در کارخانه های موجود و فعلی است. در ماه های گذشته، مدیران ارشد تسلا نشان داده اند که برای حفظ تولید اهیمت بیشتری قائل هستند تا حفظ ایمنی و جان کارگران. مدیر عامل تسلا حتی در سخنان خود گاهی مخاطرات و ریسک های شیوع کرونا را کم اهمیت جلوه داد.

تسلا در کمتر از 1 سال در شانگهای چین با سرمایه 1.6 میلیارد دلار کارخانه تولید خودروی تسلا را احداث کرد که البته بخشی از این سرعت را باید به پای چینی ها نوشت.

منبع: تسلا

کد خبر 124345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha