کد خبر 124347
۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
اوراق مشارکت جدید مترو منتشر می‌شود

مدیرعامل شرکت مترو تهران از باز شدن روزنه‌ای جدید برای پرداخت مابقی پول اوراق مشارکت مترو از بانک آینده خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، علی امام، در مورد سرانجام واریز بخش دیگر پول اوراق مشارکت به حساب مترو تهران گفت: همه شهرداریها از جمله شهرداری تهران هر ساله به استناد بند "د" تبصره ۵ بودجه کشور می‌توانند تا سقف مشخصی اوراق منتشر کنند.

وی با بیان اینکه در مورد اوراق مشارکت قطارشهری نیز براساس قانون مصوب سال ۸۵ دولت می بایست ۵۰ اوراق را با اصل و سود تضمین کند گفت: البته دولت در سنوات اخیر در پرداخت به موقع سود اوراق به خریدارها تاخیر داشته به همین دلیل بانک مرکزی اعلام کرده که اوراق مشارکت با امضا شهردار شهر مذکور، ۱۰۰ درصد تضمین شود که این رویه غلطی است چراکه براساس قانون، تضمین ۵۰ درصد اوراق به عهده شهرداری و مابقی بر عهده دولت است.
 

امام در مورد سرانجام پرداخت پول اوراق مشارکت مترو از سوی بانک آینده گفت: از آنجایی که تضمین وثایق با ملک، به جایی نرسید نسبت به صدور ضمانت نامه بین بانکی از بانک شهر به بانک آینده اقدام کردیم که خوشبختانه ۵۰ درصد تضمین شده توسط شهرداری به حساب مترو واریز شد اما مناقشه و بحث هنوز بر سر ۵۰ درصد مابقی پول اوراق مشارکت مانده است.

 

اوراق مشارکت جدید مترو


وی افزود: البته سازمان برنامه و بودجه طی نامه‌ای به بانک مرکزی اعلام کرده که دولت ۵۰ درصد باقی مانده را تضمین می کند و بانک مرکزی نیز در نامه به بانک آینده درخواست کرده که اقدامات لازم انجام شود اما مسئولان بانک آینده اعلام کردند از آنجایی که بانک مرکزی به آنها دستور آزادسازی نداده ملاک عملشان یک نامه نیست، که در حال پیگیری هستیم.


امام با بیان اینکه این پول برای توسعه خط شش و هفت مترو باید صرف شود ادامه داد: براساس برنامه ریزی حداقلی با این پول می‌توانیم تا پایان سال ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح کنیم.

وی همچنین در مورد اوراق مشارکت سال ۹۸ مترو با بیان اینکه ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای اتوبوس در شورای شهر مصوب شده است گفت: در حال پیگیری و نامه نگاری برای اخد مجوز انتخاب بانک عامل هستیم و از آنجایی که این اوراق باید تا ۳۱ تیرماه منتشر و عرضه شود امیدواریم تا آن زمان بتوانیم شاهد اتفاق خوبی دراین زمینه باشیم.

منبع: ایسنا
 

کد خبر 124347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha