سائیک موتور چین و فولکس واگن، سدان آئودی تولید می‌کنند

خودروسازی سائیک چین که امکان مونتاژ محصولات گروه خودروسازی فولکس واگن در چین را فراهم کرده است، دستی به روی کارخانه شانگهای خود می کشد تا بتواند در آن سدان آئودی تولید کند.

به گزارش پرشین خودرو، شراکت سائیک موتور چین و فولکس واگن ای جی آلمان، در سرمایه گذاری مشترک خود، 4.13 میلیارد یوآن (معادل 590 میلیون دلار) برای بازسازی کارخانه شانگهای هزینه می کنند تا امکان تولید محصولات به روز برند لاکچری آئودی –رقیب مرسدس بنز،‌ ب ام و آلمان و لکسوس ژاپن- فراهم آید.

بلافاصله بعد از انتشار این خبر، ارزش سهام سائیک 10 درصد –ماکسیمم حد روزانه- افزایش یافت.


جوینت ونچر سائیک-فولکس واگن، در حال حاضر فقط با مارک های فولکس واگن و اشکودا خودرو تولید می کند که خودروهای مردمی و برندهای قیمت متوسط هستند در حالی که ورود محصولات آئودی به این سرمایه گذاری مشترک به معی آن است که در این شراکت قرار است خودروهای گران و فوق گران هم تولید و عرضه شوند.


این جوینت ونچر قرار است در کارخانه شانگهای، با ظرفیت 60 هزار دستگاه خودروی آئودی سدان مدل A7L خودرو تولید کند. این کارخانه برای تولید خودروی شاسی بلند جدید فولکس واگن هم ظرفیت تولید 60 هزار دستگاه ایجاد خواهد کرد. به بیان دیگر در ظرفیت تولید کارخانه فعلی تغییر ایجاد نمی شود، فقط این کارخانه ها به تجهیزاتی مجهز می شوند که امکان تولید به روز تر محصولات را پیدا می کنند.

چن چونگ رئیس هئیت مدیر سائیک پیش از این اعلام کرده بود که خودروهای لاکچری آئودی از اوایل سال 2022 در چین تولید و به بازار عرضه می شوند.

 

آئودی سدان مدل A7L

ذکر این نکته هم لازم است که هدف از بازسازی و به روزآوری خط تولید در شانگهای در حقیقت آماده سازی خط تولید برای به کار گیری معماری پلتفرم جدید گروه خودروسازی فولکس واگن است که به MEB‌ معروف است. این پلتفرم،‌ در حقیقت سکویی است که طراحی و ساخت انواعی از خودروهای برقی را امکان پذیر ساخته است.

در صورت تکمیل این بازسازی و نوسازی امکان تولید خودروی برقی ID.4‌ گروه خودروسازی فولکس هم فراهم می شود.

فروش سائیک-فولکس واگن امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد کاهش داشته و به 577,385 دستگاه رسیده است. در حالی که شاخص کل صنعت فقط افت 17 درصدی نشان داده است. جوینت ونچر سائیک-فولکس واگن در سال 2019 موفق به فروش 2 میلیون دستگاه خودرو شده بود.

آئودی پیش از سائیک-فولکس واگن، با شرکت FAW چین همکاری طولانی مدت داشت و در شهر چانگچون خودرو تولید می کرد.

منبع: سایپا

کد خبر 124360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha