عوارضی آزادراه‌های الکترونیکی دستی نخواهد شد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی اجازه دستی شدن عوارض را به آزادراه‌های الکترونیکی نمی دهیم اما سرمایه گذاران پولشان را می‌خواهند و مردم باید همکاری کنند.

به گزارش پرشین خودرو، چندی پیش گمانه زنی‌هایی مطرح می شد که آزاد راه هایی که عوارضشان الکترونیکی شده است دستی می شوند چرا که مردم در پرداخت الکترونیکی این عوارض همکاری نمی کنند و از سویی دیگر نیز منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال که از اسفندماه سال گذشته افتتاح شده و عوارضش در ورودی و خروجی آن به صورت الکترونیکی محاسبه می شد هفته گذشته به حالت دستی برگشته و باجه های عوارضی در مسیر برگشت دوباره نصب شدند.

این اتفاق در حالی افتاده که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در اوایل تیرماه طی مکاتبه ای با معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع خود اعلام کرد: که به هیچ وجه اجازه تعلل و گذشت زمان از یک سو و بازگشت به حالت دستی را ندهد.


خیرالله خادمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بنای حمل ونقل کشور در این باره به ایسنا گفت: شخص وزیر بیش از یک سال است که در مقابل دستی شدن عوارض آزادراه های الکترونیکی مخالفت کرده و همه تلاشش را می کند تا این طرح با شکست مواجه نشود اما مردم باید همکاری کنند و عوارض آزادراه‌های الکترونیکی را پرداخت کنند تا بتوانیم این پروژه را به دیگر آزادراه های کشور توسعه دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تفاهم نامه امضاء شده وزیر راه با پلیس به کجا رسید؟ افزود: مسلما اگر پلیس در این زمینه به میدان بیاید و کسانی که عوارضشان را نمی دهند جریمه شوند، اثرگذاری بالایی خواهد داشت و هم‌اکنون نیز از سوی پلیس به مردم پیامک داده می شود که عوارض آزادراهیشان را پرداخت کنند؛ اما نهایتا این مساله نیاز به همکاری همه مردم دارد.

خادمی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه امضاء شده قرار بود پس از این که مردم عوارضشان را با وجود ارسال پیامک ندادند جریمه شوند و هرگاه به پلیس مراجعه کردند آنها را به ما معرفی کنند تا عوارض آزادراهیشان را تسویه کنند اما ممکن است مردم یک سال به پلیس مراجعه نکنند بنابراین تنها راه کاری که جواب می دهد همکاری صد در صدی مردم است.

 

خیرالله خادمی



مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه آزادراه های کشور گفت: البته دوربین های ثبت عوارض آزادراهی قرار است که از سوی پلیس کد ثبت تخلف دریافت کنند و این مساله مستلزم این است که آمارهای لازم را در این زمینه به صورت کامل به پلیس بدهیم اما در هر صورت اگر مردم همکاری نکنند ادامه این طرح یعنی الکترونیکی کردن عوارض آزادراه های کشور امکان پذیر نیست و بخش خصوصی پولش را می خواهد.

خادمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چرا در آزادراه تهران ـ شمال با وجود مخالفت وزیر و این که چند ماه بیشتر از افتتاح آن نمی گذرد باجه های عوارضی نصب و فعال شده است گفت: در پنج آزادراه دولتی که طرح الکترونیکی کردن عوارض اجرا شده ۵۰ درصد مردم تاکنون عوارضشان را پرداخت کرده اند، این درحالی است که این میزان در مسیر آزادراه تهران ـ شمال به ۱۰ درصد هم نمی‌رسد، بنابراین سرمایه گذار باید کاری کند که سرمایه‌اش برگردد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که این گونه تصور می شود که وزارت راه و شهرسازی زورش به متولیان آزاد راه تهران ـ شمال نمی رسد و نتوانسته جلوی آنها برای نصب و فعال کردن باجه های عوارضی را بگیرد تصریح کرد: به هر حال سرمایه گذاران به گونه ای حق دارند و پولشان را می خواهند و در این زمینه دولت زورش به هیچ سرمایه گذاری نمی‌رسد اما همه تلاشمان را برای این که این طرح شکست نخورد را می کنیم و منتظر تکمیل شدن تفاهممان با پلیس هستیم. اما باید گفت با وجود این که در سال گذشته به آزادراه بخش خصوص که تجهیزات لازم هم برای آن نصب شده به دلیل بروز این مشکلات وارد این طرح نشده اند و در این میان مردمی ضرر می کنند که قانونمند هستند و عوارضشان را پرداخت کردند.

منبع: ایسنا

کد خبر 124362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha