کد خبر 124408
۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کپی برداری چین از یک خودروی آمریکایی!

هنوز یک هفته از رونمایی و پیش فروش فورد برانکو در آمریکا نگذشته که کپی آن در چین در حال رونمایی و در کمتر از یک هفته در حال عرضه است.

به گزارش پرشین خودرو، معلوم نیست به چه دلیل، خودروسازان چینی علاقه دارند طراحی های آمریکایی و اروپایی را کپی برداری کنند. در حال حاضر مدل های کلون شده ی لندرور، ب ام و اکس5 و انواع دیگر مدل ها یک همزاد چینی هم دارند. خودروی شاسی بلند جدید فورد مدل برانکو 2021 هفته پیش در آمریکا رونمایی و پیش فروش شد حال اخبار همزاد چینی آن با نام Wey P01‌ در اینترنت پر شده است.

با این که تصاویر رندر شده اینترنت آن کمی سایه و روشن دارد اما شباهت های آن غیرقابل انکار است. چند تغییر مختصر در پنجره جلو خودرو باعث رد گم کردن نمی شود. تغییرات مختصر در چراغ عقب هم همین طور.

وی Wey نام برند جدیدی است که از سال 2017 خودروسازی گریت وال به وجود آورده است. خود گریت وال هم از دهه 1980 میلادی در چین فعال شده است. این خودروساز همکاری های متنوعی با خودروسازان دنیا از جمله ب ام و دارد حتی در سابقه این کمپانی، مذاکره برای خرید کرایسلر هم دیده می شود. هر چند کرایسلر چند ده است که همواره به دنبال یک همکار یا شریک تجاری است و مذاکره با آن مزیت خاصی برای گریت وال به حساب نمی آید.

 


بیشتر تمرکز خودروسازی گریت وال چین، روی تولید خودروی شاسی بلند و وانت است و تعجبی ندارد که یک کپی از برانکوی فورد در حال عرضه است. آن هم درست زمانی که خود نمایندگی های فروش در آمریکا هنوز دسترسی به فورد برانکو ندارند و نشان می دهد که میزان فروش آن حتما بالا خواهد بود. شاید یک دلیل آن این است که هنوز خودروسازان چینی موفق به حضور در بازار آمریکا نشده اند و بعید است که فورد برانکو با مدل جعلی آن همزمان در خیابان های آمریکا دیده شود.

هفته آینده Wey‌ مدل PO1‌ به طور اینترنتی رونمایی می شود. پیش فروش آن بعد از رونمایی اعلام می شود. خیلی عجیب است که فاصله زمانی بین رونمایی فورد در آمریکا با تولید خودروی مشابه آن در چین این قدر کوتاه است. هر چند که کمپین های تبلیغاتی فورد مدت زمانی است که شروع شده و خیلی وقت است که فورد تلاش می کند کنجکاوی مردم را تشنه نگه دارد، هر بار هم که اطلاعاتی از آن منتشر شده،‌ مورد استفاده چینی ها قرار گرفته است.

منبع: سایپا

کد خبر 124408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha