90 نفر از کارکنان مترو تهران به کرونا مبتلا شدند

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه 90 نفر از کارکنان این شرکت مبتلا به کرونا شده‌اند، گفت: طی روزهای اخیر آمار مسافران مترو کمتر شده است.

به گزارش پرشین خودرو، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران ، درباره آمار مسافران مترو در پایتخت اظهار داشت: 100 هزار نفر از مسافران مترو طی روزهای اخیر کاهش یافته است و در حال حاضر حدود 800 هزار نفر روزانه با مترو تردد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هواسازهای قطارهای مترو و ایستگاه‌ها مشکل فنی ندارد،‌گفت:‌تجهیزات مترو قبل از شیوع کرونا نصب و راه‌اندازی شده و برای حالت عادی طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود هواسازهای مترو می‌تواند عامل انتقال مترو باشد،‌گفت: در ایستگاه‌های مترو هواسازها هوا را جابه‌جا کرده،‌محیط را خنک می‌کند و به طور کلی هوا فیلتر می‌شود در داخل قطار نیز هواسازها نقش جابه‌جایی هوا را دارند و در ایستگاه با باز شدن در قطار هوا داخل به ایستگاه خارج می‌شود.

 

کارکنان مترو


نوبخت تأکید کرد: در صورتی که شهروندان علائم ابتلا به کرونا را دارند به هیچ عنوان از مترو و حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد استفاده نکنند تا سلامت سایر افراد نیز به خطر نیفتد.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا حدود 90 نفر از همکاران ما در شرکت بهره‌برداری مترو مبتلا به کرونا شده و دو نفر جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر مبتلایان افرادی بوده‌اند که در ایستگاه‌ها فعالیت داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران خاطرنشان کرد: تعطیلی مترو در دست شهرداری نیست و در صورتی که ستاد ملی کرونا چنین موضوعی را ابلاغ کند ما نیز تابع آن خواهیم بود ولی در حال حاضر با حداکثر قطارها مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان هستیم.
 

منبع: فارس

کد خبر 124418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha